Blar i Statens vegvesens rapporter / NPRA reports på tittel
Viser treff 421-440 av 574
-
Rushtidsavgiften i Bergen 2016-2018 : En analyse av trafikale effekter på mellomlang sikt
(Statens vegvesens rapporter;682, Report, 2018-04)Denne rapporten er en analyse av trafikale effekter etter av innføringen av tidsdifferensierte bomtakster i Bergen herunder; (1) i hvilken grad det har ført til redusert trafikkmengde i rushtiden, og omfordeling av trafikk ... -
Rushtidsavgiften i Bergen : En analyse av trafikale og økonomiske konsekvenser 15 måneder etter innføring
(Statens vegvesens rapporter;678, Report, 2017-08)Denne rapporten analyserer trafikale og økonomiske konsekvenser av innføringen av tidsdifferensierte bomtakster i Bergen herunder; (1) i hvilken grad det har ført til redusert trafikkmengde i rushtiden, omfordeling av ... -
Rusttrege stål. Korrosjonshastighet i ulike miljøer
(Report, 2020-02)Rusttrege stål er konstruksjonsstål som er tilsatt små mengder kobber og krom for å utvikle et stabilt, tett og beskyttende sjikt av rust. Fordelen med slike stål er at de kan gi en levetid på 100 år uten overflatebehandling. ... -
Rv. 4 på Gran, nyttiggjering av svartskifer: sluttrapport og erfaringer
(Statens vegvesens rapporter;333, Report, 2018-04-26)I 2013 fekk Statens vegvesen – Prosjekt Vestoppland løyve til å nyttiggjere alunskifer og annan forureinande svartskifer i samband med masseutskifting av ei myr for bygging av ny Rv. 4 gjennom Gran kommune. I løyvet frå ... -
Salt SMART - Sluttrapport
(Statens vegvesens rapporter;92, Report, 2012-03)Denne sluttrapporten er en oppsummering av noen av de arbeider som er gjennomført i etatsprogrammet Salt SMART. Rapporten omhandler miljøkonsekvenser ved bruk av salt, grunnkunnskaper om saltets egenskaper og anbefalte ... -
Salt SMART Vegsalt i innsjøer
(Statens vegvesen rapporter;120, Report, 2012-05)Ionekomposisjon og tetthet i innsjøer vil i større eller mindre grad påvirkes av vegsalting. Det er et behov for bedre å forstå betydningen av disse tilførslene opp i mot innsjøers kjemiske sjiktning. Denne rapporten ... -
Sambruksfeltet E39 Fjøsanger, Bergen: før- og etterundersøkelse
(Statens vegvesens rapporter;318, Report, 2018-06)Sambruksfeltet åpnet i mars 2016, og trafikksituasjonen har i ettertid vært tilfredsstillende. Det skyldes i hovedsak rushtidsavgiften, som ble etablert noen uker før sambruksfeltet, og som medførte ca 15 % trafikkreduksjon ... -
Samfunnsøkonomisk prissetting av helsebelastning av svevestøv : Støttedokument til Statens vegvesens håndbok V712
(Statens vegvesens rapporter;115, Report, 2018-12)Statens vegvesen har oppdatert Håndbok V712 Konsekvensanalyser. Til oppdatering av kapittel 5.7.3 Lokal luftforurensning ble det gjort flere analyser og beregninger som ikke er beskrevet i detalj i Håndbok V712. Denne ... -
Samledokumentasjon 2016: For utbyggingsprosjekter avsluttet 2016 samt utvikling løpemeterpriser
(Statens vegvesens rapporter;377, Report, 2017-12)Rapporten inneholder byggekostnader for prosjekter som ble åpnet for trafikk i 2016. -
Samledokumentasjon 2017 : for utbyggingsprosjekter avsluttet 2017 samt utvikling løpemeterpriser
(Statens vegvesens rapporter;207, Report, 2019-05)Rapporten inneholder byggekostnader for prosjekter som ble åpnet for trafikk i 2017. -
Samledokumentasjon 2018 : For utbyggingsprosjekter avsluttet 2018 samt utvikling løpemeterpriser
(Statens vegvesens rapporter;252, Report, 2019-12)Rapporten inneholder byggekostnader for prosjekter som ble åpnet for trafikk i 2018. -
Samledokumentasjon: For utbyggingsprosjekter avsluttet 2014
(Statens vegvesens rapporter;648, Report, 2016-06)Rapporten inneholder byggekostnader for prosjekter som ble åpnet for trafikk i 2014. -
Samledokumentasjon: For utbyggingsprosjekter avsluttet 2015
(Statens vegvesens rapporter;461, Report, 2017-09)Rapporten inneholder byggekostnader for prosjekter som ble åpnet for trafikk i 2015. -
Sammenstilling av geofysiske data fra borehull, resistivitet, seismiske hastigheter og naturlig gammastråling
(Statens vegvesens rapporter;124, Report, 2012-05)Vegdirektoratet (ved Tunnel- og betongseksjonen) og Norges geologiske undersøkelse (NGU) har et samarbeidsprosjekt med temaet forundersøkelser. Et mål er å finne metoder for forundersøkelser som gir mer informasjon og ... -
Sandfraksjoners betydning med tanke på friksjon : Feltforsøk Bjorli
(Statens vegvesens rapporter;647, Report, 2018-08)Sandingsforsøk er gjennomført ved Bjorli flyplass i Oppland. Fraksjonert 0/4 mm og ordinære strøsandkvaliteter ble lagt ut i felt for å studere fraksjoner og kvaliteters betydning med tanke på effekt (friksjonstilskudd) ... -
Satsing på sykkeltrafikk: Spørsmål til medlemmer i Sykkelbynettverket 2016 (kommuner og fylkeskommuner)
(Statens vegvesens rapporter;409, Report, 2017-08)Tema for undersøkelsen er hvordan kommuner og fylkeskommuner som er medlem av Sykkelbynettverket arbeider for økt sykling. Det stilles spørsmål om sykkelsatsingen, tiltak, drift- og vedlikehold, samarbeid/organisering og ... -
SBJ-32-C5-AMC-20-TN-001 Skew wind sensitivity study
(Statens vegvesens rapporter;, Report, 2019-09-18)In order to consider the skew wind effects on a slender structure, the Entail in-house wind code has been modified to accept 2D aerodynamic coefficients dependant on skew angle and angle of attack. Based on the modified ... -
SBJ-32-C5-AMC-90-RE-190 Global response from drydocking of pontoons
(Statens Vegvesens rapporter;, Report, 2019-12-20)The effect of attaching a drydocking barge to a pontoon to the Bjørnafjorden bridge for maintenance operations has been assessed in this report. -
Seismiske målemetoder
(Statens vegvesens rapporter;733, Report, 2021-09)Dette dokumentet, utarbeidet av Norges geologiske undersøkelse, gir veiledende informasjon om utførelse av seismiske målinger for kartlegging og karakterisering av svakhetssoner i berg samt kartlegging og karakterisering ... -
SIK-Sluttrapport : Grafisk og visuell sluttrapport for EU/Intereg. prosjektet : Skandinavisk infrastrukturkompetanse
(Statens vegvesens rapporter;399, Report, 2014-12)Grafisk og visuell sluttrapport for EU