• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Statens vegvesens rapporter / NPRA reports på tittel 
  •   Hjem
  • Statens vegvesen
  • Statens vegvesens rapporter / NPRA reports
  • Blar i Statens vegvesens rapporter / NPRA reports på tittel
  •   Hjem
  • Statens vegvesen
  • Statens vegvesens rapporter / NPRA reports
  • Blar i Statens vegvesens rapporter / NPRA reports på tittel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Statens vegvesens rapporter / NPRA reports på tittel

  • 0-9
  • A
  • B
  • C
  • D
  • E
  • F
  • G
  • H
  • I
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z
  • Æ
  • Ø
  • Å

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 506

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • 2017 - 2020 Rammeplan : for avkøyrsler med strekningsvis vurdering av haldning til byggegrenser for riks- og fylkesveg i Region vest 

      Aaland Eggum, Runa; Bergundhaugen, Tore (Statens vegvesens rapporter;542, Report, 2018-06-14)
      Rammeplanen er ei retningsline for Statens vegvesen og fylkeskommunane si sakshandsaming av saker knytt til avkøyrsler og byggegrenser.
    • 2017 - 2020 Rammeplan for avkøyrsler med strekningsvis vurdering av haldning til byggegrenser for riks- og fylkesveg i Region vest 

      Eggum, Runa Aaland; Bergundhaugen, Tore (Statens vegvesens rapporter;542, Report, 2018-06)
      Rammeplanen er ei retningsline for Statens vegvesen og fylkeskommunane si sakshandsaming av saker knytt til avkøyrsler og byggegrenser.
    • 3 years durability research on slag based mortars: Final report 

      Polder (TNO), Rob B.; Nijland (TNO), Timo G. (Statens vegvesens rapporter;599, Report, 2018-01)
      Et eksperimentelt program ble gjennomført for å studere langsiktige bestandighetsegenskaper for ulike tilsetningsmaterialer. I alt fem blandinger ble studert bestående av en Portlandsement med silikastøv, en blanding av ...
    • Adsorbents for infiltration based highway stormwater treatment in Norway 

      Ilyas, Aamir; M. Martinez, Carlos; M. Muthanna, Tone (Statens vegvesens rapporter;493, Report, 2017-08)
      Denne rapporten presenterer resultatene fra et prosjekt med fokus på utvikling av avanserte infiltrasjonsbaserte løsninger for behandling av veiavrenning. Avansert infiltrasjon refererer i denne rapporten til et media, ...
    • Akselerert kloridinntrenging i overflatebehandlet betong : innledende prøving med tanke på revisjon av prosedyrer 

      Rodum, Eva (Statens vegvesens rapporter;189, Report, 2013-02)
      Som ledd i arbeidet med revisjon av Statens vegvesens dokumentasjonsordning for kloridbremsende overflatebehandlingsprodukter, og som grunnlag for arbeidet med en felles nordisk kloridtestmetode for hydrofoberende ...
    • Aktiv mobilitetspåvirkning i anleggsfasen : studentprosjekt sommeren 2012 

      Bårdseng Haug, Ingunn; Kjersheim, Lone; Svolsbru, Mari; Urnes, Sigrid (Statens vegvesens rapporter;176, Report, 2012-11)
      Rapporten ser på mulighetene for å anvende Mobility Management for å påvirke trafikkavviklingen i anleggsfasen. Forfatterne har valgt å anvende det norske begrepet aktiv mobilitetspåvirkning. Aktiv mobilitetspåvirkning ...
    • Alkalireaksjoner i betong - fagtur i Nord-Amerika: 236661 KPN Alkalireaksjoner i betong - pålitelig konsept for funksjonsprøving 

      Ukjent forfatter (Statens vegvesens rapporter;467, Report, 2018-06)
      I regi av SINTEFs KPN-prosjekt «236661 Alkalireaksjoner i betong – pålitelig konsept for funksjonsprøving» (2014-2018) ble det arrangert en fagtur i Nord-Amerika i perioden 12.-22. august 2017. Det faglige programmet var ...
    • Alternative K12 - Consolidated technical report 

      Statens vegvesen (Statens vegvesens rapporter;, Report, 2019-08-15)
      This report is a technical description of concept K12, and the work carried out up to assessment and final selection. The development of the concepts and the assessment and selection is described in separate reports.
    • Analyse av dødsulykker: region vest 

      Hellesøe, Hans Olav; Lyse, Bente; Amdahl Bakkevig, Arne (Statens vegvesens rapporter;133, Report, 2012-06-29)
      Analyse av 35 dødsulykker med 36 drepte i Region vest 2011
    • Arkeologiske undersøkelser : en vurdering av nyere avanserte arkeologiske registreringsmetoder i forbindelse med vegutbyggingsprosjekter 

      Gustavsen, Lars; Paasch, Knut; Risbøl, Ole (Statens vegvesens rapporter;192, Report, 2013-02-18)
      Forsidebilde: NIKU og Airborne Technologies
    • Arkeologiske undersøkelser : en vurdering av nyere avanserte arkeologiske registreringsmetoder i forbindelse med vegutbyggingsprosjekter 

      Gustavsen, Lars; Knut, Knut; Risbøl, Ole (Statens vegvesens rapporter;192, Report, 2013-02-18)
      Forsidebilde: NIKU og Airborne Technologies
    • Asfaltutviklingsprosjektet i Telemark (AUT) 

      Telle, Roar; Lofthaug, Jens (Statens vegvesens rapporter;572, Report, 2016-04-28)
      Asfaltutviklingsprosjektet i Telemark (AUT) har vært et samarbeidsprosjekt mellom Statens vegvesen og Icopal as (i dag Lemminkäinen). Hovedformålet med prosjektet var å bedre bæreevnen og utvikle funksjonelle og rimelige ...
    • Attraktiv skoleveg: En verktøykasse for trygge, sosiale og aktive skoleveger 

      Bølviken, Trine; Bævre Espeli, Marte; Fallet, Ingrid; Svingen Refseth, Martin (Statens vegvesens rapporter;439, Report, 2015-10-09)
      Rapporten presenterer generelle råd for planlegging og utforming av attraktive skoleveger. Arbeid med attraktive skoleveger er forankret i statlige mål om nullvekst i biltrafikk og at økning innen persontransport i byområder ...
    • Automatic Section Speed Control in Tunnels : Effect on speed and accidents 

      Ragnøy, Arild (Statens vegvesens rapporter;142E, Report, 2013-04)
      Trials with Automatic Section Speed Control – ( ASSC) have been carried out in four different tunnels in Norway. The effect on speed has been measured. The reduction is between 3 km/h and 10 km/h. The largest reduction is ...
    • Automatiserte kjøretøy i by : muligheter og utfordringer 

      Nørbech, Tom E. (Statens vegvesens rapporter;443, Report, 2017-02)
      Automatiserte kjøretøy kan medføre store endringer i transportsektoren. Rapporten forsøker å identifisere noen av disse mulige endringene, og hvordan automatisering spiller sammen med elektrifisering og deling. Deretter ...
    • Årsrapport 2011: djupanalyse av dødsulukker i Region vest 

      Hellesøe, Hans Olav; Amdahl Bakkevig, Arne; Lyse, Bente (Statens vegvesens rapporter;133N, Report, 2012-06-29)
      Analyse av 35 dødsulukker med 36 drepene i Region vest 2011
    • Båttransport av asfalt: Etatsprogrammet Varige veger 2011-2015 

      Telle, Roar Vegteknisk institutt; Hoven, Bjørn Vegteknisk institutt (Statens vegvesens rapporter;583, Report, 2016-05-11)
      I 2013 ble 20 % av asfalten som ble lagt på riks- og fylkesvegene transportert med båt. I denne rapporten omtales transport av asfalt med båt. Vi har studert ulike måter å laste båt på og sett på tildekking av last. Det ...
    • Bedre framkommelighet for tungtrafikk på Senja 

      Thorsteinsen, Rigmor (Statens vegvesens rapporter;331, Report, 2019-06)
      For å bedre fremkommeligheten for tungtransport på Senja ga regjeringen våren 2018 Statens vegvesen i oppdrag å utarbeide en analyse av flaskehalser med forslag til tiltak for fylkesvegnettet på Senja. Det ble lagt opp til ...
    • Befolkningens kunnskaper, atferd og holdninger 2011 

      Fyhri, Aslak; Torquato, Renata (Statens vegvesens rapporter;93, Report, 2012-08)
      Rapporten viser resultatene av en omfattende spørreundersøkelse om trafikantenes kunnskaper om trafikksikkerhet, deres atferd i trafikken og deres holdning til et utvalg temaer vedrørende trafikksikkerhet. Studien ser også ...
    • Belastningsforsøk – sammenligning av vegslitasje 

      Berntsen, Geir (Statens vegvesens rapporter;804, Report, 2022-02)
      Rapporten beskriver gjennomføringen og resultater av to belastningsforsøk utført på fv. 2094 i Våler kommune hvor vegslitasjen for tømmervogntog med bruttovekt 60 tonn (7 akslinger) og 74 tonn (9 akslinger) er sammenlignet. ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit