Browsing Publikasjoner fra Statens vegvesen / Published by NPRA by Title
Now showing items 307-326 of 1087
-
Implementering av tiltak: Hva bidrar til at de foreslåtte UAG-tiltakene blir implementert/ikke implementert og hva er årsaken til dette?
(Others, 2012)Prosjektoppgave i EPT-100 Sikkerhetsstyring av vegtrafikken. Høsten 2012. Universitetet i Stavanger. -
Indre stabilitet i støttekonstruksjoner av armert jord
(Intern rapport;1475, Research report, 1991-01)Denne rapporten tar for seg bruk av stål-bånd som armering i armert jord støttekonstruksjoner. Den er tenkt å være en støtte for revideringen av aktuelle punkter i kap. 16 i Håndbok - 016. -
Injeksjon - erfaringer fra Jong - Askertunnelene
(Teknologirapport;2424, Research report, 2005-12-12)En systematisk innsamling av erfaringer med injeksjonsmetodikken som er brukt på ulike tunnelprosjekter er tidligere utført i regi av prosjektet 'Miljø- og samfunnstjenlige tunneler'. Tunnelene i studien er lokalisert i ... -
Injeksjon : erfaringer fra Lunnertunnelen
(Intern rapport;2313, Research report, 2003-03)En systematisk innsamling av erfaringer med injeksjonsmetodikken som er brukt på forskjellige prosjekter i tettbygde strøk er tidligere utført i regi av "Miljø- og samfunnstjenlige tunneler" (Rapport nr.2 ). Den tidligere ... -
Injeksjon: av problemsone ved byggingen av T-Baneringen
(Intern rapport;2234, Research report, 2001-11)Under byggingen av T-Baneringen fra Tåsen til Nydalen traff man på en meget oppsprukket syenittgang. Forinjisering av denne sonen ble en krevende oppgave. Sonen var kjent fra drivingen av Tåsentunnelen der den også bød på ... -
Injeksjon: Erfaringer fra Hagantunnelen
(Intern rapport;2325, Research report, 2003)Systematisk innsamling av erfaringer med injeksjonsmetodikk, som er brukt på forskjellige prosjekter, er blitt utført siden 2000. I den første studien [1] ble disse seks tunnelprosjekter studert; Tåsen, Svartdalen, Lundby, ... -
Injeksjon: erfaringer fra utførte tunnelprosjekter
(Intern rapport;2233, Research report, 2001-11)I forbindelse med NFR-prosjektet "Miljø- og samfunnstjenlige tunneler" har erfaringene fra en rekke gjennomførte tunnelprosjekter blirr samlet. Analyse av erfaringer fra gjennomførte prosjekter er av avgjørende betydning ... -
Inn i det ukjente. En studie av nye trafikanters møte med Oslos kollektivtrafikk
(UTB-rapport;2009 / 07, Research report, 2009-09-28)Denne rapporten oppsummerer en kvalitativ studie av nye trafikanters møte med Oslos kollektivtrafikk. Turister er valgt ut som studieobjekt ettersom disse har liten bakgrunnskunnskap om Oslos kollektivsystem, og dermed ... -
Innspill til "Nasjonal grunnboringsdatabase (NGD) - forundersøkelse"
(Rapport / Norges vassdrags- og energidirektorat;42:2013, Research report, 2013-07-09)Etatene Statens vegvesen (SVV), Norges vassdrags- og energidirektorat (NVE) og Jernbaneverket (JBV) har, gjennom etatsatsningsprosjektet Naturfare - Infrastruktur, Flom og Skred (NIFS) et delprosjekt (DP6) som omhandler ... -
Insekter, landskap og vegbelysning
(Notat;11, Report, 2021)Norge er et land der det brukes mye lys langs vegene. Veg- og gatebelysning er i mange tilfeller avgjørende for trafikantenes sikkerhet, og belysning kan også brukes for å gi et estetisk løft til ulike konstruksjoner. ... -
Inspeksjon av trebroer 2009
(Teknologirapport;2567, Research report, 2009-10-09)To sisteårsstudenter har utført inspeksjon av trebroer som en sommerjobb i Statens vegvesen. Formålet var å gi en oversikt over trebroers generelle tilstand, gi grunnlag for en forbedring av inspeksjonsrutinene for trebroer ... -
Inspeksjon og logging av brønner over Romeriksporten. Vurdering av lekkasjepotensial og stabilitet
(Intern rapport;2254, Research report, 2001-10-30)NGU har sammenstilt data samlet inn med optisk televiewer og andre geofysiske logger fra 4 borehull i området Lutvann – Puttjern i Østmarka, Oslo. Borehullene ble boret i etterkant av lekkasjene i Romeriksporten for å ... -
Intern rapport nr. 1225, Bruk av ekspandert polyestyren i vegfyllinger og volclay som et tilsetningsmiddel
(Intern rapport;1225, Report, 1985-07)I forbindelse med en privat reise til USA benyttet jeg 2 dager til et studieopphold i Canada (Vancouverområdet) Dg 2 dager i San Fransisco. I Vancouver foregikk det an-leggsarbeid på størrelse med et norsk vegbudsjett bl.a. ... -
Internasjonal virksomhet: omfang og ressursbruk 2008
(Internasjonal stab;2008, Research report, 2008-08)Rapporten presenterer resultatene fra en kartlegging av omfang og ressursbruk til internasjonal virksomhet i Statens vegvesen i 2008. Kartleggingen er foretatt av Internasjonal stab med bidrag fra avdelinger og staber i ... -
International road research documentation: Fagområder og nøkkelordliste i norsk versjon
(Intern rapport;836, Research report, 1978-10)For å gjøre informasjon om eksisterende litteratur og pågående forskning innen vegsektoren lettere tilgjengelig, er det i regi av OZCD opprettet en egen organisasjon for dette formål, International Road Reasearch Documentation ... -
IR nr 1946, Frostinntrengning i tunneler
(Intern rapport;1946, Research report, 1997-03)På grunnlag av mer detaljerte frostmålinger i et utvalg av tunneler de tre siste vintre er det utarbeidet nye frostinntrengningskurver for de forskjellige tunneltyper. De tidligere kurvene baserte seg på tunneler med ... -
IR nr. 1050, EPS in Lightweight Embankments in Norway.
(Intern rapport;1050, Report, 1982-10)Lightweight road embankments EPS material quality and construction requirements Road pavement Experience on behaviour Appendix: Guidelines May 1980 -
IR nr. 1059, Veiledning i bruk i bitumenemulsjon
(Intern rapport;1059, Research report, 1982)Rapporten inneholder en veiledning i bruk av bitumenemulsjon til forskjellige belegninger og utførelser. Rapporten er tildels utarbeidet som et forslag til retningslinjer, men inne-holder også kommentarer og tilleggsopplysninger. ... -
IR nr. 1160, Veg på ekspandert polystyren
(Intern rapport;1160, Report, 1984-04)Rapporten gjeld omlegging av Rv. 610 over eit myrområde ved Sande i Sunnfjord. Under eit 2-5 m tykt torvlag er det blaut siltig leire ned til eit fastare lag (truleg friksjonsmasser) over fjell. Det er inntil 10-12 m djupt ...