Blar i Bedre sikkerhet i trafikken (BEST) - FoU program (2013-2017) på tittel
Viser treff 41-45 av 45
-
Tåleevne og fart
(SINTEF rapport;A25575, Report, 2013-11-30)Fotgjengere er de mest sårbare trafikanter i byer med komplekse trafikkforhold, og unge og eldre er spesielt sårbare når de går i et slikt risikofylt miljø. De har høyere risiko for å bli alvorlig skadd dersom de blir ... -
Trafikksikkerhetspotensialet i Norsk Standard NS-ISO 39001
(IRIS rapport;2015/003, Report, 2015-02)En stor andel av trafikken og ulykkene på norske veger er arbeidsrelatert. Dette betyr at det kan ligge et sikkerhetspotensiale i å engasjere virksomheter til å inkludere trafikksikkerhet som en del av det systematiske ... -
Trafikksikkerhetsstyring i virksomheter som del av HMS-styringen
(IRIS rapport;2018/012, Report, 2018-04-10)Det å få virksomheter til å innse at trafikksikkerhet er en viktig del av HMS-arbeidet vurderes å være et viktig første skritt mot idealet om 10 år. Vi går fra det øyeblikksbildet vi ser i dag (ØB0) til et forsøk på å ... -
Unge sjåførers læring
(IRIS rapport;2018/013, Report, 2018-05-31)Unge sjåfører, ofte nybegynnere på norske veier, opplever betydelig større risiko for å bli skadet eller drept i bilulykker enn eldre, mer erfarne førere. Statens vegvesen sitt program BEST, er et FoU-program som løp i ... -
Utvikling av mal for evaluering av Trafikksikker kommune
(TØI rapport;1598/2017, Report, 2017-11)Hovedmålet med den foreliggende studien er å utvikle en mal for evaluering av Trygg Trafikk sitt tiltak «Trafikksikker kommune». Det har vært et ønske fra oppdragsgiverne at malen skal kunne brukes til regodkjenning, og ...