Browsing Brage - Statens vegvesen by Title
Now showing items 420-439 of 3135
-
Dekkelevetider Region øst
(Teknologirapport;2603, Research report, 2006) -
Dekkeprosjektet Region øst : Sluttrapport 2019
(Statens vegvesens rapporter;480, Report, 2019-11)Dekkeprosjektet i Region øst har operert fra 2003 til 2019. Rapporten omtaler status for vegdekkene i Region øst, det utviklingsarbeidet som er gjort, og status for aktuell kunnskap innen dekkeløsninger, kontraktsutforming ... -
Dekkestrategi 2007 for Statens vegvesen, Region øst
(Teknologirapport;2491, Research report, 2007-05-23)Region øst har de senere årene fått god oversikt over dekkelevetider og kostnader for ulike dekkealternativer. Kobling av disse opplysningene har gitt bedre grunnlag for optimalisering av dekkevalgene, og bruk av de ... -
DEKKESTYRINGSSYSTEM 2010, SKADEUTVIKLING OG DEKKELEVETID PÅ NORSKE VEGER
(Bachelor thesis, 2015-05)Det norske vegnettet er utsatt for varierte påkjenninger (klimatiske og mekaniske). Statens Vegvesen (SVV) har siden slutten av 1980-årene hatt en regelmessig og systematisk registrering av dekketilstanden på riks- og ... -
Dekkevalg 2013 : beste praksis i Region øst
(Statens vegvesens rapporter;255, Report, 2013-11)Rapporten beskriver beste praksis for dekkevalg i Region øst. Grunnlaget for arbeidet har vært beregning av årskostnader for ulike dekkeløsninger samt innsamling av erfaringer fra byggeledere i regionen. -
Dekktester for tunge kjøretøy : har seiping av dekk en effekt?
(Statens vegvesens rapporter;553, Report, 2019-07)Dekk er av stor betydning for trafikksikkerhet og framkommelighet spesielt på vinterføre. Feltforsøket ble gjennomført blant annet for å studere effekten av seiping. Seiping benyttes for å bedre dekks egenskaper på vinterføre, ... -
Dekktester for tunge kjøretøy : har seiping av dekk en effekt?
(Statens vegvesens rapporter;553, Report, 2019-08)Dekk er av stor betydning for trafikksikkerhet og framkommelighet spesielt på vinterføre. Feltforsøket ble gjennomført blant annet for å studere effekten av seiping. Seiping benyttes for å bedre dekks egenskaper på vinterføre, ... -
Dekkutrustning på tunge kjøretøy vinterstid : rapport
(Research report, 1999) -
Delprosjekt A, Forundersøkelser - Sluttrapport
(Publikasjon;102, Research report, 2003-10)Formålet med Delprosjekt A, Forundersøkelser i prosjektet "Miljø- og samfunnstjenlige tunneler" var å vurdere om nyere ikke utnyttede teknikker kunne forbedre forundersøkelsene både kvalitets- og kostnadsmessig, samt å ... -
Delvis brukerbetalt utbygging av transportsystemet i Oslo og Akershus : evaluering av Oslopakke 1 og 2
(TØI rapport;714/2004, Research report, 2004) -
Den fjerde faktor - Sosiale medier, ungdom og trafikksikkerhet
(SINTEF rapport;2018:00879, Report, 2018-09-03)Prosjektet er knyttet til programmet Bedre sikkerhet i trafikken (BEST) som er et FoU-program i regi av Statens vegvesen. Statens vegvesen står overfor mange utfordringer med hensyn til effektiv og riktig bruk av sosiale ... -
Den nasjonale reisevaneundersøkelsen 2009 - nøkkelrapport
(TØI rapport;1130/2011, Report, 2011-01)I den nasjonale reisevaneundersøkelsen 2009 (RVU 2009) er ca 29 000 personer fra 13 år intervjuet om sine reiseaktiviteter og reisemønstre. Undersøkelsen gir informasjon om omfanget av befolkningens reiser, reisenes formål ... -
Deponering av tunnelmasse i sjøen
(Teknologirapport;2417, Research report, 2005-11)Bogstunnelen er ein del av E39 og ligg mellom Vadheim og Lavik i Høyanger kommune, Sogn og Fjordane. Tunnelen er om lag 3,5 km lang og vart opna for trafikk i juni 2004. I planane for utbygginga var det lagt opp til å ... -
Design basis Bjørnafjorden
(Statens vegvesenss rapporter;, Report, 2018-11-19)A bridge will replace todays ferry connection between Halhjem and Sandvikvåg in Bjørnafjorden. The bridge will be a part of a larger project to make E39 continuous, without ferries, from Kristiansand to Trondheim. Replacing ... -
Design of cable stayed bridge
(Statens vegvesens rapporter;, Report, 2019-08-15)The cable-stayed part of the Bjørnafjorden bridge is well within span-lengths of conventional cable-stayed bridges. Untraditional features as in-length inclination of the tower, and grouping of cables makes the design more ... -
Design of EPS lightweight Fill material in road construction
(Master thesis, 2011-12)The main target of this project is to make a literature review on design guidelines/experience of EPS fill light - weight embankment. Design experience from four countries: USA, Norway, France and Greece are presented. ... -
Design of pontoons and columns
(Statens vegvesens rapporter;, Report, 2019-08-15)Finite element models of two typical pontoon and column geometries have been developed. Both linear and non-linear finite element models are created. The ULS utilization and ALS utilization of both pontoon geometries ... -
Design, distraksjon, død?
(Others, 2013)Prosjektoppgave i EPT-100 Sikkerhetsstyring av vegtrafikken. Høsten 2013. Universitetet i Stavanger. -
Designhåndbok : etatens visuelle identitet : retningslinjer [Håndbok 170]
(Håndbok / Statens vegvesen;170, Book, 2010)Designhåndboken gir en samlet fremstilling av de elementer som skal benyttes i visuell sammenheng. Den inngår som et sentralt styrende dokument som del av vårt ledelses og styringssystem. Det viktigste er de visuelle ... -
Designhåndbok : etatens visuelle identitet : retningslinjer [Håndbok 170]
(Håndbok / Statens vegvesen;170, Book, 2007)Designhåndboken gir en samlet fremstilling av de elementer som skal benyttes i visuell sammenheng. Den inngår som et sentralt styrende dokument som del av vårt ledelses og styringssystem. Det viktigste er de visuelle ...