Den fjerde faktor - Sosiale medier, ungdom og trafikksikkerhet
Report
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2712118Utgivelsesdato
2018-09-03Metadata
Vis full innførselSamlinger
Sammendrag
Prosjektet er knyttet til programmet Bedre sikkerhet i trafikken (BEST) som er et FoU-program i regi av Statens vegvesen. Statens vegvesen står overfor mange utfordringer med hensyn til effektiv og riktig bruk av sosiale medier i den hensikt å påvirke unge trafikanter. Det er viktig og nødvendig med kunnskap og kompetanse på dette området. Målet er å finne strategier for en bruk av sosiale medier for å påvirke målgruppene gjennom en meningsfylt dialog med attraktive midler og holdningsskapende budskap.
Hovedmålet med prosjektet er å bidra med kunnskap om hvordan ungdom i alderen 16-24 år bruker sosiale medier, og som vil sette Statens vegvesen bedre i stand til å bruke sosiale medier i trafikksikkerhetskampanjer.