dc.contributor.author | Johansen, Torbjørn | |
dc.contributor.author | Ogemann, Josefin | |
dc.contributor.author | Wingerei Stenstad, Katinka | |
dc.contributor.author | Grøsland, Rune | |
dc.coverage.spatial | Norge | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-03-17T10:56:14Z | |
dc.date.available | 2023-03-17T10:56:14Z | |
dc.date.issued | 2023-03 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3058980 | |
dc.description.abstract | Statens vegvesen bygger ut E18 mellom Lysaker og Ramstadsletta. I området mellom Strand og Ramstadsletta skal ny E18 legges i tunnel, Høviktunnelen. Påhugget for tunnelen ligger vest for Drammensbanen ved Høvik, og det er etablert en støttekonstruksjon av forankret rørspunt for å sikre jernbanen mot påhugget.
Erfaringsrapporten gir en dokumentasjon av de spesielle sidene ved etablering av støtteveggen, blant annet løsningsvalg, boring av rørspunt, bergfeste, forankring etc. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statens vegvesen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;901 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Myndighet og regelverk | en_US |
dc.subject | Vegutforming | en_US |
dc.subject | Klima og geofag | en_US |
dc.subject | Tunnelpåhugg | en_US |
dc.subject | byggegrop | en_US |
dc.subject | rørspunt | en_US |
dc.title | Erfaringsrapport permanent rørspunt mot jernbane | en_US |
dc.title.alternative | E18 Vestkorridoren Lysaker - Ramstadsletta | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 30 | en_US |