Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJohansen, Torbjørn
dc.contributor.authorOgemann, Josefin
dc.contributor.authorWingerei Stenstad, Katinka
dc.contributor.authorGrøsland, Rune
dc.coverage.spatialNorgeen_US
dc.date.accessioned2023-03-17T10:56:14Z
dc.date.available2023-03-17T10:56:14Z
dc.date.issued2023-03
dc.identifier.issn: 1893-1162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3058980
dc.description.abstractStatens vegvesen bygger ut E18 mellom Lysaker og Ramstadsletta. I området mellom Strand og Ramstadsletta skal ny E18 legges i tunnel, Høviktunnelen. Påhugget for tunnelen ligger vest for Drammensbanen ved Høvik, og det er etablert en støttekonstruksjon av forankret rørspunt for å sikre jernbanen mot påhugget. Erfaringsrapporten gir en dokumentasjon av de spesielle sidene ved etablering av støtteveggen, blant annet løsningsvalg, boring av rørspunt, bergfeste, forankring etc.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;901
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectMyndighet og regelverken_US
dc.subjectVegutformingen_US
dc.subjectKlima og geofagen_US
dc.subjectTunnelpåhuggen_US
dc.subjectbyggegropen_US
dc.subjectrørspunten_US
dc.titleErfaringsrapport permanent rørspunt mot jernbaneen_US
dc.title.alternativeE18 Vestkorridoren Lysaker - Ramstadslettaen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber30en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal