Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBerntsen, Geir
dc.coverage.spatialNorgeen_US
dc.date.accessioned2022-03-01T13:58:47Z
dc.date.available2022-03-01T13:58:47Z
dc.date.issued2022-02
dc.identifier.issn1893-1162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2982155
dc.description.abstractRapporten beskriver gjennomføringen og resultater av to belastningsforsøk utført på fv. 2094 i Våler kommune hvor vegslitasjen for tømmervogntog med bruttovekt 60 tonn (7 akslinger) og 74 tonn (9 akslinger) er sammenlignet. Belastningsforsøkene ble utført i september 2020 og i teleløsningen i 2021. En beregningsmodell (4. potens-regelen) viser at kjøretøyene med totalvekt 74 tonn gir mindre vegslitasje enn den andre kjøretøygruppen under normale forhold. Belastningsforsøkene viser at det motsatte kan være tilfelle for veger med dårlig bæreevne i teleløsningen.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;804
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectDrift og vedlikeholden_US
dc.subjectTeknologi, Drift og vedlikeholden_US
dc.subjectFaggruppe Vegteknologien_US
dc.subjectbæreevneen_US
dc.subjectnedbrytningen_US
dc.subjectvegslitasjeen_US
dc.subjecttømmertransporten_US
dc.titleBelastningsforsøk – sammenligning av vegslitasjeen_US
dc.title.alternativeField tests – comparison of pavement damage caused by timber trucks with gross weights of 60 and 74 tonsen_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber94en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal