Blar i Varige konstruksjoner - FoU-program (2012-2015) på tittel
Viser treff 12-31 av 54
-
Dimensjonering av betongelementhvelv for T10,5 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;509, Report, 2017-01)Denne rapporten inngår i en serie rapporter fra Statens vegvesens etatsprogram Varige konstruksjoner, 2012-2015. Hensikten med programmet er å legge til rette for at riktige materialer og produkter brukes på riktig måte i ... -
Durability aspects of fly ash and slag in concrete : Presentations from a Nordic workshop
(Statens vegvesens rapporter;149, Report, 2012-08)This publication contains 23 presentations given at the Nordic Workshop/ Mini Seminar “Durability aspects of fly ash and slag in concrete” held in Oslo on February 15 and 16, 2012. Rapporten er en sammenstilling av 23 ... -
Effect of cracks on chlorideinduced corrosion of steel in concrete - a review : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;454, Report, 2017-09)Denne rapporten går gjennom studier på hvilken effekt riss i betong har på kloridinitiert korrosjon av armering. Riss kan føre til tidligere kloridinitiert korrosjon, men nåværende kunnskap tyder på at effekten av riss ... -
Effekt av flygeaske på betongegenskaper : Laboratorieforsøk på betong i tidlig og moden alder
(Statens vegvesens rapporter;275, Report, 2014-04)Hovedhensikten har vært å studere effekten av 0, 19 % og 33 % flygeaske-innhold (FA) og to sementtyper på betongs bestandighetsegenskaper (kloridmotstand, spesifikk elektrisk motstand, samt fasthet etc) fra tidlig alder ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D1.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;551, Report, 2016-05)Denne rapporten er den første av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med detspanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D2.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;552, Report, 2016-05)Denne rapporten er den andre av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D2.2 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;555, Report, 2016-05)Denne rapporten er den tredje av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D3.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;556, Report, 2016-05)Denne rapporten er den fjerde av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D4.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;558, Report, 2016-05)Denne rapporten er den femte av totalt seksrapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D5.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;559, Report, 2016-05)Denne rapporten er den siste av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Erfaringer med høysink primer på bruer i Finnmark : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;513, Report, 2016-03)Denne rapporten inngår i en serie rapporter fra Statens vegvesens etatsprogram Varige konstruksjoner, 2012-2015. Vegdirektoratets Håndbok R762 "Standard beskrivelse for bruer og kaier" beskriver tre vedlikeholdssystemer, ... -
Fly ash in concrete, Danish experience : State-of-the-art report
(Statens vegvesens rapporter;370, Report, 2015-03)The report focuses on Danish experience regarding chloride ingress in concrete containing fly ash, but general experience With production and durability of fly ash concrete is also included. Fly Ash has been used in Denmark ... -
FoU-programmet Varige konstruksjoner 2012-2015 : Sluttrapport
(Statens vegvesens rapporter;606, Report, 2016-05)FoU-programmet Varige konstruksjoner ble gjennomført i perioden 2012-2015, under Tunnel- og betongseksjonen på Trafikksikkerhet-, miljø-, og teknologiavdelingen i Vegdirektoratet. Programmet har hatt totalt 26 aktiviteter ... -
Fremtidens tunnelbelysning : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;562, Report, 2016-07)Denne rapporten gir en oppsummering av arbeidet som ble gjort med å samle ogbearbeide informasjon om status og utvikling innen temaene LED til tunnelbelysning, lysstyring, lyse tunnelvegger og tunnelrenhold og konsekvens ... -
Gode løsninger for vann- og frostsikring i tunneler : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;510, Report, 2016-12)Denne rapporten inngår i en serie rapporter fra Statens vegvesens etatsprogram Varige konstruksjoner, 2012-2015. Hensikten med programmet er å legge til rette for at riktige materialer og produkter brukes på riktig måte i ... -
Gode løsninger for vegtunneler : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;334, Report, 2014-12)Statens vegvesen har etter over 100 år med bygging, drift og vedlikehold av tunneler prøvd ut en rekke ulike tekniske løsninger. Mange av disse er nedtegnet i eldre rapporter, mange utveksles mellom gode kollegaer og noen ... -
Inspeksjonserfaring på trebruer : Learning Experiences from Timber Bridge Inspections
(Statens vegvesens rapporter;468, Report, 2016-01)Bestandigheten til trebruer er svært avhengig av god detaljering. De første moderne norske trebruene ble bygget på midten av 90-tallet og siden er over 100 veg- og gangbruer blitt bygget. Rapporten tar for seg erfaringer ... -
Internt sulfatangrep i sprøytebetong med perlitt : Etatsprogrammet Varige konstruksjonar 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;582, Report, 2016-12)Nestunnelen på E16 blei stengt i nesten tre år på grunn av avskaling og nedfall av sprøytebetong med ekstrudert perlitt brukt til brannsikring av polyetylen (PE)-skum. Årsakene til betongskadane var omfattande utluting av ... -
Investigation of concrete from Solsvik field station : 4 concrete cores investigated after 16 years of submerged exposure
(Statens vegvesens rapporter;353, Report, 2015-01)Four concretes from the Solsvik field station all submerged in seawater for 16 years have been investigated. Concretes with 3 different binders were included: Portland cement with 9 % SF, cement with 20 % fly Ash and 4 % ... -
Kartlegging av miljøbetingelser i tunneler : Helltunnelen, Ekebergtunnelen og Smestadtunnelen
(Statens vegvesens rapporter;236, Report, 2013-07)På oppdrag fra etatsprogrammet Varige konstruksjoner har Norconsult AS gjennomført en undersøkelse av tilstanden til betong i vann- og frostsikringselementer, sprøytebetong og plasstøpt betong i Helltunnelen, Smestadtunnelen ...