dc.contributor.author | Presterud, Eirik Lund | |
dc.coverage.spatial | Norway, Bergen | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2018-09-07T10:21:02Z | |
dc.date.available | 2018-09-07T10:21:02Z | |
dc.date.issued | 2017-08 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2561431 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten analyserer trafikale og økonomiske konsekvenser av innføringen av tidsdifferensierte bomtakster i Bergen herunder; (1) i hvilken grad det har ført til redusert trafikkmengde i rushtiden, omfordeling av trafikk til andre tider på døgnet samt påvirkning på reisetider i regionen, (2) i hvilken grad det har påvirket bompengeinntekter, og (3) mulige virkninger på kollektiv- og sykkelreiser i Bergensområde. I tillegg analyseres endringen i de generaliserte reisekostnadene for trafikantene, samt pris- og etterspørselselastisiteter dvs. hvor følsom trafikanter er overfor endring i reisekostnader som rushtidsavgift innebærer. | nb_NO |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;678 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Bompenger | nb_NO |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.subject | Rushtrafikk | nb_NO |
dc.subject | Elastisitet | nb_NO |
dc.subject | Reisevaner | nb_NO |
dc.subject | Kostnader | nb_NO |
dc.subject | Trafikkmengde | nb_NO |
dc.title | Rushtidsavgiften i Bergen : En analyse av trafikale og økonomiske konsekvenser 15 måneder etter innføring | nb_NO |
dc.title.alternative | Congestion charges in Bergen : An analysis of consequences on traffic and toll-Income | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 30 | nb_NO |