Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorLothe, Arne
dc.contributor.authorInstanes, Arne
dc.date.accessioned2018-07-16T21:00:53Z
dc.date.available2018-07-16T21:00:53Z
dc.date.issued2012-12
dc.identifier.issn1892-3844
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2505714
dc.descriptionRapporten er en del av FoU-prosjektet "Klima og transport", etatsprosjekt 2007-2010.nb_NO
dc.description.abstractRapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av vegnettet som svar på endrede klimaforhold. Rapporten er en samling av utredninger gjort rundt fire pilotprosjekter: Operatunnelen i Oslo, Nordøyvegen, Giskefyllingen og E10 ved Hamnøya. Effekten av den langsiktige stigning i havnivå og en projisert økning i stormflo viser seg å være betydelig og derfor viktig å ta hensyn til ved planlegging av tiltak. I og med at prognoser for endringer i havnivå er under utvikling, anbefales det å gjøre vurderinger av situasjonen med jevne mellomrom og tilpasse drift og vedlikeholdstiltak deretternb_NO
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektoratetnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatens vegvesennb_NO
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;71
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectStatens vegvesen Vegdirektoratetnb_NO
dc.subjectTrafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingennb_NO
dc.subjectKlima og transportnb_NO
dc.subjectFOUnb_NO
dc.subjectErosjonnb_NO
dc.subjectVegernb_NO
dc.subjectHavnb_NO
dc.subjectBølgernb_NO
dc.titleVeger utsatte for stigende havnivå og stormflonb_NO
dc.title.alternativeRoads exposed to rising sea level and storm surgenb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber98nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal