Fremkommelighet i høytrafikkerte gater: betydning av reduserte fartsgrenser
dc.contributor.author | Giæver, Terje | |
dc.contributor.author | Aakre, Arvid | |
dc.date.accessioned | 2013-12-19T13:51:22Z | |
dc.date.available | 2013-12-19T13:51:22Z | |
dc.date.issued | 2004-01-26 | |
dc.identifier.isbn | 82-14-03165-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/190183 | |
dc.description.abstract | Håndbok 017 Veg - og gateutforming skal revideres, og det skal ses spesielt på utforming av veger og gater i byer og tettbygde strøk. En av inngangsparametrene i den nye håndboken vil være fartsgrenser. I denne sammenheng vil blant annet valg av fartsgrenser i bystrøk stå sentralt. Denne rapporten inneholder blant annet en litteraturstudie som dokumenterer hvordan fartsgrenseredusjoner i tettbygde strøk virker inn på fart og ulykker. Videre er det gjennomført reisetidsmålinger for å dokumentere hvordan eventuelle nedsatte fartsgrenser påvirker reisetiden på utvalgte vegstrekninger. Disse målingene er gjort på deler av gatenettet i Trondheim sentrum. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | SINTEF Bygg og miljø | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | SINTEF rapport;STF22 A04300 | |
dc.subject | Kapasitet | no_NO |
dc.subject | Gater | no_NO |
dc.subject | Fartsgrenser | no_NO |
dc.subject | Byer | no_NO |
dc.title | Fremkommelighet i høytrafikkerte gater: betydning av reduserte fartsgrenser | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.source.pagenumber | 64 | no_NO |
Tilhørende fil(er)
Denne innførselen finnes i følgende samling(er)
-
Rapportserier / Reports [478]