Browsing Brage - Statens vegvesen by Title
Now showing items 520-539 of 3157
-
Dybdestudier av fartsrelaterte ulykker ved bruk av UAG-data
(TØI rapport;1569/2017, Report, 2017-05)Basert på materiale til Statens vegvesens ulykkesanalysegrupper (UAG) beskriver rapporten resultater av dybdestudier av 107 fartsrelaterte dødsulykker med personbiler med edru fører i 2011- 2015, samt informasjon om ... -
Dypforvitring i Oslo-regionen : påvisning og oppfølgende undersøkelser
(Teknologirapport;2499, Research report, 2007-12-12)Som et ledd i Norges geologiske undersøkelsers satsning på geologi i Oslo-regionen er det arbeidet med påvisning av dypforvitring. Arbeidet er støttet økonomisk av Vegdirektoratet. Rapporten er utarbeidet av NGU. -
Dødsulykker i vegtrafikken - dybdeanalyse : Region midt 2017
(Statens vegvesens rapporter;605, Report, 2018-10)Rapporten oppsummerer dødsulykker som inntraff i trafikken i Region midt i løpet av 2017. Rapporten sier blant annet noe om hvilke typer ulykker som har skjedd, på hvilket vegnett og hva som har vært årsakene til ulykkene. ... -
Dødsulykker i vegtrafikken - Dybdeanalyse : Region midt 2018
(Statens vegvesens rapporter;403, Report, 2019-09)Rapporten oppsummerer dødsulykker som inntraff i trafikken i Region midt i løpet av 2018. Rapporten sier blant annet noe om hvilke typer ulykker som har skjedd, på hvilket vegnett og hva som har vært årsakene til ulykkene. ... -
Dødsulykker i vegtrafikken - dybdeanalyse: Region midt 2015
(Statens vegvesens rapporter;416, Report, 2016-08-31)Rapporten oppsummerer dødsulykker som inntraff i trafikken i Region midt i løpet av 2015. Rapporten sier blant annet noe om hvilke typer ulykker som har skjedd, på hvilket vegnett og hva som har vært årsakene til ulykkene. ... -
Dødsulykker i vegtrafikken Region sør 2005-2012 : gjennomgang av 363 ulykker gransket av Statens vegvesens ulykkesanalysegrupper
(Statens vegvesens rapporter;287, Report, 2014-04-15)Rapporten inneholder en statistisk analyse av de 363 dødsulykkene som ble gransket av Statens vegvesens ulykkesanalysegrupper i 8-årsperioden 2005-2012. Formålet er å gi en oversikt over hvorfor dødsulykker i trafikken ... -
Dødsulykker ved kjøring uten førerett
(TØI rapport;1529/2016, Report, 2016-11)Mer enn hver tiende dødsulykke i trafikken skjer med en fører uten førerett eller som kjører et stjålet kjøretøy. Dette ble påvist ved en analyse av alle dødsulykker i Norge i perioden 2005-2014. Gjennomgang av internasjonal ... -
Døgnhvileplasser for tungtransporten : veiledning [Håndbok 279]
(Håndbok / Statens vegvesen;279, Book, 2010)Uthvilte sjåfører er viktig for trafikksikkerheten. Tilbudet til langtransportsjåfører som skal ta pauser og pålagt døgnhvile er mangelfullt i Norge. Veilederen er utarbeidet i samarbeid med Norges LastebileierForbund, ... -
Døgnhvileplasser for tungtransporten : veiledning [Håndbok V136]
(Håndbok / Statens vegvesen;V136, Book, 2014-06)Uthvilte sjåfører er viktig for trafikksikkerheten. Tilbudet til langtransportsjåfører som skal ta pauser og pålagt døgnhvile er mangelfullt i Norge. Veilederen er utarbeidet i samarbeid med Norges Lastebileier- Forbund, ... -
E10 Lofotens fastlandsforbindelse : landskapstilpasning og naturlig revegetering fra stedlige toppmasser
(UTB-rapport / Vegdirektoratet;2009/12, Report, 2009-12)Tekniske inngrep er sammen med genetisk forurensing ansett for å være de største truslene mot vårt biologiske mangfold. Lofotens fastlandsforbindelse er et stort og irreversibelt inngrep. Landskapstilpasning av et veganlegg ... -
E18 Frydenhaug - Eik : Kleivenetunnelen - rehabilitering - kloriduttrekk
(Teknologirapport;2584, Research report, 2010-02-23)Det er utført kloriduttrekk i tunnelhvelvet på E18 Kleivenetunnelen i Drammen kommune. Rapporten oppsummerer resultatene i forbindelse med elektrokjemisk kloriduttrekk. Den beskriver også tilstandskontrollen i forkant med ... -
E18 Frydenhaug - Eik: Erfaringer fra installasjon av permanent spunt
(Teknologirapport;2552, Research report, 2009-09-03)Denne rapporten er en erfaringsrapport fra anleggsarbeidet ved E18 Frydenhaug - Eik i Drammen med spesielt fokus på etableringen av permanent spunt ved Frydenhaug. Stabiliteten i området var lav og det ble satt i gang et ... -
E18 Høvik - Frydenhaug : erfaringsrapport fra permanent spunt uten puter
(Teknologirapport;2524, Research report, 2008-04-07)Rapporten omhandler spuntarbeidene på E18 vei i Lier som er en del av prosjektet ny motorvegbru i Drammen. Veistrekningen er 970 m lang, men på den nordligste enden går veiutvidelsen ut i null. Byggeperioden for "Vei i ... -
E18 Kopstad - Gulli : erfaringer med bruk av vertikale dren
(Teknologirapport;2496, Research report, 2007-10-15)Rapporten beskriver bruken og erfaringene med prefabrikkerte vertikale dren på en strekning på til sammen 2000 m. Det er brukt vertikale dren av type MEBRA-DRAIN MD 7007. Vertikale dren er satt ned under hele vegbredden ... -
E18 ny motorvegbru i Drammen : erfaringer fra fundamentering på stålpeler
(Teknologirapport;2453, Report, 2006) -
E18 Steinhvelvbru i larvikitt over Farriseidet : forprosjekt /
(Teknologirapport;2553, Research report, 2009-04-20)Denne rapporten beskriver ei steinhvelvbru i larvikitt over Farriseidet og hvordan brua inngår i en helhetlig løsning. Linjeføringen på E18 ligger fast fra tidligere prosjektfaser og er en av premissene i prosjektet. Den ... -
E39 - Sykkelkryssing Fjøsangerveien
(Bachelor thesis, 2020-06)Bacheloroppgåva går ut på å utbetre kryssinga av E39 Fjøsangerveien for syklistar. På bakgrunn av mål om auka antall syklistar i Bergen, er det naudsynt å utbetre kryssinga av Fjøsangerveien for å få eit samanhengande og ... -
E39 Joberget løsmassetunnel - Rørskjerm : Erfaringsrapport
(Statens vegvesens rapporter;677, Report, 2017-06)Erfaringsrapport om driving igjennom løsmasser og inn i berg ved hjelp av rørskjerm. Metoden åpner for muligheten til å unngå farlige påhuggsområder og er et alternativ til utlasting av løsmasser. Erfaringene med metoden er gode. -
E39 Rogfast : tunnelventilasjon og luftkvalitet
(Statens vegvesens rapporter;138, Report, 2012-06-28)Rogfast er ein 26,7 km lang undersjøisk dobbel-tunnel som er under planlegging på E39 mellom Randaberg og Bokn i Rogaland. Tunnelen går ned til 392 m under havet. Frå Kvitsøy blir det ein 4 km lang tunnel ned til eit kryss ... -
E6 Østfold: Solberg - Årum : erfaring med oppfølging av produksjon og kontroll av kalk/sement-peling
(Teknologirapport;2526, Research report, 2008-06-10)Rapporten omhandler oppfølging av peleproduksjon og peleforsøk under anlegget for ny Europaveg E6 ved Skjebergkilen i Østfold i forhold til spesifikasjoner gitt i kontrakten. Videre er kontroll av pelens fasthet med KPS-sonde ...