dc.contributor.author | Kjølberg, Kamilla Lein | |
dc.coverage.spatial | Norge | en_US |
dc.date.accessioned | 2023-10-19T06:18:27Z | |
dc.date.available | 2023-10-19T06:18:27Z | |
dc.date.issued | 2023-10 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3097393 | |
dc.description | Kartlegging: nasjonal regulering av mikromobilitet | en_US |
dc.description.abstract | Notatet er et grunnlag for Statens vegvesens arbeid med den langsiktige regelverksutviklingen for mikromobilitet. Formålet er å kartlegge den nasjonale reguleringen av mikromobilitet og hva som hindrer eller fremmer at den bidrar til å nå målene for transportsektoren, spesielt på klima- og miljøområdet, der vi mener potensialet ikke utnyttes. Mikromobilitet er kommet for å bli, og veimyndighetene trenger gode verktøy for å kunne utnytte mikromobilitet og delte mobilitetstjenester som virkemiddel for måloppnåelse. Vi peker på noen områder der det bør jobbes med regelverksutvikling framover for å utnytte potensialet til mikromobilitet bedre | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statens vegvesen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;931 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Mikromobilitet, | en_US |
dc.subject | regulering, | en_US |
dc.title | Kartlegging: nasjonal regulering av mikromobilitet | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 24 | en_US |