Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStatens vegvesen
dc.coverage.spatialNorgeen_US
dc.date.accessioned2023-08-22T12:33:13Z
dc.date.available2023-08-22T12:33:13Z
dc.date.issued1992-03
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3085273
dc.descriptionRingtrykkets nedbrytende effekt på vegoverbygningenen_US
dc.description.abstractNorge er et av få land som har innført krav til ringtrykk. Kontakttrykket mellom dekk og vegbane avviker fra ringtrykket. Kontakttrykket består av normale og tangentielle komponenter. Maksimalt kontakttrykk kan være 1-2 ganger så stort som det korreksponderende ringtrykket. Skaden påført vegen av super singel dekk er 1-2 ganger så stor som skaden forårsaket av ordinære tvillingmonterte dekk. Dette resultatet er basert på teoretiske strukturelle analyser og målinger av primær responser. Ingen verifisering av dette fra langtids feltforsøk finnes.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.relation.ispartofseriesIntern rapport/Vegdirektoratet;1528
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectRingtrykketsen_US
dc.subjectnedbrytende effekten_US
dc.subjectvegoverbygningenen_US
dc.titleRingtrykkets nedbrytende effekt på vegoverbygningen nr. 1528en_US
dc.typeReporten_US
dc.source.pagenumber19en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal