Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorChristiansen, Petter
dc.contributor.authorGundersen, Frants
dc.contributor.authorGregersen, Fredrik Alexander
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-09-25T09:50:07Z
dc.date.available2020-09-25T09:50:07Z
dc.date.issued2016-10
dc.identifier.isbn978-82-480-1733-2
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2679645
dc.description.abstractSiden 2009 er det etablert flere arbeidsplasser utenfor sentrum enn i sentrum av norske byer. Når det gjelder bosetningen har den i utgangspunktet vært mer spredt utenfor sentrum enn arbeidsplassene, men det er tegn på at bosetningen de siste ti årene i større grad enn tidligere er blitt lokalisert i byenes sentrumsområder. Det er også store forskjeller når vi studerer hvor konsentrert bosettingen er i de forskjellige bykommunene. Forutsetningene for å redusere bilbruk varierer derfor. For et flertall er det klart raskere å reise med bil enn med kollektivtransport. Tetthet, avstand til sentrum og parkeringsforholdene påvirker i stor grad sannsynligheten for å bruke bil.en_US
dc.description.abstractMore workplaces have been established outside the city center compared to areas within the city center since 2009. Residential areas are also less concentered towards the city center than workplaces. There are large differences between Norwegian cities regarding the potential for using public transport on work travels. For a vast majority it is far faster to travel by car. Density, distance to city center and parking availability influence to a large degree mode choice.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØIen_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1505/2016
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectReisevaneren_US
dc.subjectArealbruken_US
dc.subjectArealutviklingen_US
dc.subjectBystrukturen_US
dc.titleKompakte byer og lite bilbruk? Reisemønster og arealbruken_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber56en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal