dc.contributor.author | Lund Presterud, Eirik | |
dc.coverage.spatial | Norway, Bergen | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T07:47:54Z | |
dc.date.available | 2020-08-26T07:47:54Z | |
dc.date.issued | 2016-08 | |
dc.identifier.issn | 1893-1162 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2674030 | |
dc.description.abstract | Denne rapporten analyserer trafikale og økonomiske korttidskonsekvensene av innføring av tidsdifferensierte bomtakster i Bergen herunder; (1) i hvilken grad det har ført til redusert trafikkmengde i rushtiden, omfordeling av trafikk til andre tider på døgnet samt påvirkning på reisetider, (2) i hvilken grad det har påvirket bompengeinntekter og, (3) mulige virkninger på kollektiv- og sykkelreiser i Bergensområde. I tillegg analyseres endringen i de generaliserte reisekostnadene for trafikantene, samt pris- og etterspørselselastisiteter dvs. hvor følsom trafikanter er overfor endring i reisekostnader som rushtidsavgifter innebærer. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | Statens vegvesen | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Statens vegvesens rapporter;642 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | en_US |
dc.subject | Tidsdifferensierte bomtakster | en_US |
dc.subject | Elastisiteter | en_US |
dc.subject | Generaliserte reisekostnader | en_US |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen Transportplanlegging | en_US |
dc.title | Tidsdifferensierte bomtakster i Bergen: En analyse av trafikale og økonomiske kortidskonsekvenser | en_US |
dc.title.alternative | Congestion charges in Bergen: An analysis of short-term consequences on traffic and toll-income | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.source.pagenumber | 31 | en_US |