Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorStatens vegvesen
dc.date.accessioned2020-08-25T11:54:54Z
dc.date.available2020-08-25T11:54:54Z
dc.date.issued2016-07-12
dc.identifier.issn1893-1162
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2673951
dc.description.abstractSikrere biler er en viktig faktor i den observerte reduksjonen i antall drepte og hardt skadde i vegtrafikken (Høye, Bjørnskau og Elvik 2014)1. Basert på beregninger fra TØI kan det anslås at vi i dag hadde hatt ca. 50 flere drepte og hardt skadde pr. år dersom bilparkens sikkerhetsmessige standard hadde vært som i 2010. Beregningen tar utgangspunkt i den observerte utbredelsen av biler med elektronisk stabilitetskontroll (ESC), kollisjonsputer, bilbeltepåminnere, forbedret nakkeslengbeskyttelse og 4 eller 5 stjerner i EuroNCAP’s tester (Høye 2010)2.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;635
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectStatens vegvesen Vegdirektorateten_US
dc.subjectTrafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen Trafikksikkerheten_US
dc.subjectSikre bileren_US
dc.subject2015en_US
dc.titleSikre biler 2015: Årlig oversikt over de 100 mest solgte personbilmodelleneen_US
dc.typeReporten_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal