• Evaluation of methods for calculating traffic assignment and travel times in congested urban areas with strategic transport models 

      Flügel, Stefan; Flötteröd, Gunnar; Kwong, Chi Kwan; Steinsland, Christian (TØI rapport;1358/2014, Report, 2014-10)
      The report evaluates methods for traffic assignment modelling (static macroscopic, dynamic macroscopic and dynamic micro/mesocopic) within strategic transport model systems. Our evaluation of traffic assignment models ...
    • Metoder for å beregne effekter av sykkeltiltak 

      Samstad, Hanne; Nielsen, Malene Kofod (COWI rapport;1, Report, 2015-03)
      Statens vegvesen og de øvrige transportetatene anvender et modellsystem for å kunne analysere foreslåtte og planlagte tiltak. I sitt planarbeid har de behov for å vurdere om tiltak bør gjennomføres eller ikke, og veie ...
    • STRATMOD til transportplanlegging i by, case Trondheim 

      Skatvedt, Ola (Master thesis, 2018)
      Denne masteroppgaven er delt inn i tre deler: 1) prosessrapport, 2) vitenskapelig ar-tikkel og 3) vedlegg. Prosessrapporten er ment som en mer gjennomgående beskrivelse av arbeidet, med en grundigere beskrivelse av hvordan ...
    • Vurdering av betydning av tilgjengelighet til holdeplasser i RTM 

      Malmin, Olav Kåre; Hjelkrem, Odd André; Babri, Sahar (SINTEF rapport;A28062, Report, 2017-10-20)
      RTM blir tilgjengeligheten til holdeplasser beregnet ved bruk av nettverksmodellen. Fra hver sone/grunnkrets blir det opprettet tilbringerlenker til de tre nærmeste holdeplassene for hvert kollektivmode. Denne metoden har ...
    • Vurdering av INMAP som modellverktøy for arealbruk 

      Kwong, Chi Kwan; Hansen, Wiljar (TØI rapport;1635/2018, Report, 2018-05)
      INMAP er utviklet av Rambøll som et tilleggsverktøy til regionale transportmodeller (RTM). Formålet er å forbedre befolknings- og arbeidsplassdata til RTM, slik at fordeling av befolkningsveksten i større grad gjenspeiler ...