Blar i FoU Rapporter på tittel
Viser treff 91-110 av 572
-
Effektkatalog for trafikksikkerhetstiltak
(TØI rapport;1556/2017, Report, 2017-02)The Compendium of road safety measures summarizes effects of 34 types of road safety measures. The main focus is on measures within the responsibility of the Norwegian Public Roads Administration. For each measure effects ... -
Eksterne kostnader ved bylogistikk
(TØI rapport;1838/2021, Report, 2021-03)Bylogistikkprogrammet i Statens vegvesen har som formål å utarbeide et kunnskapsgrunnlag for godstransport i by. Programmet ser i den forbindelse et potensiale for økt bruk av samfunnsøkonomisk analyse innen tiltak rettet ... -
Elektrifisering av korte, tunge transporter
(SINTEF rapport;2017:00605, Report, 2017-11-08)Transportsektoren står for omtrent 25 % av CO2-utslippene i Europa (Hill m.fl., 2011). I og rundt byområder er forurensing fra transport en av de mest betydelige årsakene. Som et resultat av Parisavtalen er det et sterkt ... -
En ny modell for forskyvning av reisetidspunkt i regionale transportmodeller
(TØI rapport;1727/2019, Report, 2019-10) -
En reanalyse av skadde syklister i Oslo 2014 basert på data fra Oslo skadelegevakt
(COWI rapport;A085603 003, Report, 2017-02-15)I 2014 samlet Oslo Skadelegevakt opplysninger om syklister som besøkte legevakten med skader etter trafikkulykker. På oppdrag fra Helsedirektoratet og Vegdirektoratet utarbeidet skadelegevakten i 2015 en rapport med ... -
Energibesparende vegbelysning : Etatsprogram Lavere energiforbruk i Statens vegvesen (LEIV), 2013-2017
(Statens vegvesens rapporter;646, Report, 2016-08)Statens vegvesen bruker mye energi. Både gjennom strøm og fossilt brennstoff. Statens vegvesen har derfor satt i gang et etatsprogram som heter «Lavere energiforbruk i Statens vegvesen (LEIV)». Hensikten med etatsprogrammet ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D1.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;551, Report, 2016-05)Denne rapporten er den første av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med detspanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D2.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;552, Report, 2016-05)Denne rapporten er den andre av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D2.2 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;555, Report, 2016-05)Denne rapporten er den tredje av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D3.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;556, Report, 2016-05)Denne rapporten er den fjerde av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D4.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;558, Report, 2016-05)Denne rapporten er den femte av totalt seksrapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D5.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;559, Report, 2016-05)Denne rapporten er den siste av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Environmentally Friendly Pavements: final report
(Teknologirapport;2578, Research report, 2009-12-18)This final report presents the main results, advice and recommendations from the research and development program Environmentally Friendly Pavements run by the Norwegian Public Roads Administration (NPRA) in the period ... -
Er dagens infrastruktur tilpasset el-syklister?
(Master thesis, 2017)En stadig større andel av dagens syklister benytter el-sykkel. El-sykkelen skiller seg fra den tradisjonelle sykkelen ved at den er tyngre og at man får hjelp av en motor til å bevege seg framover. Motoren bidrar opp til ... -
Erfaring med handelsanalyser i framtidens byer
(TØI rapport;1071/2010, Report, 2010-05)Siktemålet med prosjektet er å framskaffe bedre kunnskap for beslutninger om lokalisering av handel. Sentrale spørsmål er: Hvordan håndteres utbyggingsplaner for handel i de større byområder i dag? Hvilke analyser gjennomføres ... -
Erfaringer fra drift av gang- og sykkelveger med GsB-standard - Intervju med byggherre
(SINTEF prosjektnotat;N-03/21, Working paper, 2021-02-22)SINTEF har på oppdrag for Statens vegvesen gjennomført intervjuer med byggherrer som drifter gang- og sykkelvegnett etter GsB-standard. Byggherrenes bilde av driften i kontraktsområder med GsB-standard er at det over lag ... -
Erfaringer fra feltstrekninger med kaldblandet gjenbruksasfalt : Vurdering av tilstandsutvikling og dekkelevetid
(Gjenbruksprosjektet 2002-2005;6, Research report, 2005-11)Rapporten inngår i en serie rapporter fra Gjenbruksprosjektet 2002-2005 (etatsprosjekt). Delprosjekt 4 ”Gjenbruk av asfalt” (DP4) som denne rapporten tilhører, har følgende målsetninger: • bidra til større bevisstgjøring ... -
Erfaringer med barvegstandard/GsA : Intervju med byggherre
(Others, 2019-10)SINTEF har på oppdrag for Statens vegvesen gjennomført intervjuer med byggherrer som har gang- og sykkelvegnett som driftes etter barvegsstandarden /GsA (her etter barvegstandard). Per i dag driftes i overkant av 500 km ... -
Erfaringer med høysink primer på bruer i Finnmark : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;513, Report, 2016-03)Denne rapporten inngår i en serie rapporter fra Statens vegvesens etatsprogram Varige konstruksjoner, 2012-2015. Vegdirektoratets Håndbok R762 "Standard beskrivelse for bruer og kaier" beskriver tre vedlikeholdssystemer, ... -
Erosjonssikring av bruer i Telemark : Stavså, Tanså, Ruså og Vinje
(Statens vegvesens rapporter;70, Report, 2012-03)Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. Denne rapporten er en del av delprosjekt 3 “Flom og erosjon”, hvor erosjonsskader for brufundamenter i og ved ...