dc.contributor.author | Nie, Linmei | |
dc.coverage.spatial | Norway, Oslo | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2019-01-30T08:52:13Z | |
dc.date.available | 2019-01-30T08:52:13Z | |
dc.date.issued | 2011-12 | |
dc.identifier.issn | 1892-3844 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2582996 | |
dc.description | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. | nb_NO |
dc.description.abstract | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoUprosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av vegnettet som svar på endrede klimaforhold.
Rapporten tilhører delprosjekt 3 ”Flom og erosjonssikring” og inneholder en hydraulisk kapasitetsberegning for en kulvert i Oslo, under E18 ved Hoffsbekken. Effekten av klimaendring og urbanisering er beregnet og kulverten vurderes som flomutsatt. Kulvertens kapasitet er ikke stor nok til en 20 års flom i Hoffsbekken. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | VD rapport;55 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.subject | Klima og transport | nb_NO |
dc.subject | FoU | nb_NO |
dc.subject | Nedbør | nb_NO |
dc.subject | Miljø | nb_NO |
dc.subject | Kulverter | nb_NO |
dc.subject | E18 | nb_NO |
dc.subject | Flom | nb_NO |
dc.subject | Erosjon | nb_NO |
dc.subject | Byområder | nb_NO |
dc.subject | Drenering | nb_NO |
dc.title | Flomrisiko og konsekvensanalyse : Pilotprosjekt E18 ved Hoffsbekken | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 44 | nb_NO |