dc.contributor.author | Gussiås, Arne | |
dc.contributor.author | Hagen, Hans Olav | |
dc.date.accessioned | 2019-01-28T14:37:31Z | |
dc.date.available | 2019-01-28T14:37:31Z | |
dc.date.issued | 2011-05 | |
dc.identifier.issn | 1892-3844 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2582678 | |
dc.description | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. | nb_NO |
dc.description.abstract | Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet “Klima og transport”, etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av vegnettet som svar på endrede klimaforhold.
Rapporten gir en anbefaling til fremgangsmåte, datagrunnlag og dokumentasjon for risiko- og sårbarhetsanalyser av bruer mht. værrelaterte hendelser. Sannsynligheten for sammenbrudd eller svikt som følge av flom vil generelt avhenge av opptredende hydrologiske /hydrauliske forhold, grunnens og konstruksjonens motstandsevne. Enkel ROS-analyse vil kunne gjøres som en kvalitativ vurdering av risiko, basert på eksisterende opplysninger. For utvidet analyse brukes det i tillegg informasjon fra inspeksjoner og hendelser. Spesiell ROS-analyse krever mer detaljerte data – målinger og beregninger. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | VD rapport;23 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Klima og transport | nb_NO |
dc.subject | FoU | nb_NO |
dc.subject | Bruer | nb_NO |
dc.subject | Erosjon | nb_NO |
dc.subject | Risikoanalyse | nb_NO |
dc.title | Risiko- og sårbarhetsanalyser av bruer mht værrelaterte hendelser | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 38 | nb_NO |