Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBeckstrøm Fuglseth, Bente
dc.contributor.authorPeterson, Sandra
dc.coverage.spatialUnited States of America, New York Citynb_NO
dc.date.accessioned2018-08-08T13:18:39Z
dc.date.available2018-08-08T13:18:39Z
dc.date.issued2012-03
dc.identifier.issn1893-1162
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2508078
dc.description.abstractRapporten tar utgangspunkt i en studietur til New York City oktober 2011. Formålet var å lære mer om tiltak for syklister, fotgjengere og buss som har blitt gjennomført de siste årene. Vi ønsket å få et innblikk i hvilke type tiltak som var blitt gjennomført og hvilke resultater disse har gitt, samt drivkrefter og suksessfaktorer som skjulte seg bak den raske implementeringen. De fleste av tiltakene i New York er gjennomført innenfor eksiterende vegareal. Ved å redusere antall bilfelt og gjøre endringer av komplekse kryss har man fått plass til kilometervis med sykkelfelt og kollektivfelt og en rekke byrom. Videre viser erfaringene i) økt personkapasitet, ii) opprettholdelse av trafikkflyt, iii) bedre trafikksikkerhet og iv) flere reiser miljøvennlignb_NO
dc.description.sponsorshipStatens vegvesen Region østnb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherStatens vegvesennb_NO
dc.relation.ispartofseriesStatens vegvesens rapporter;91
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSyklernb_NO
dc.subjectFotgjengerenb_NO
dc.subjectTransportplanleggingnb_NO
dc.subjectBussernb_NO
dc.subjectByområdernb_NO
dc.subjectStatens vegvesen Region østnb_NO
dc.subjectStrategi-, veg og transportavdelingennb_NO
dc.titleInnovativ transportplanlegging - New York et spennende casenb_NO
dc.title.alternativeInnovative transport planning - New York an exciting casenb_NO
dc.typeReportnb_NO
dc.source.pagenumber76nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal