Blar i Rapportserier / Reports på tittel
Viser treff 86-105 av 478
-
Dybdeanalyser av dødsulykker i vegtrafikken 2005-2008 : med særlig fokus på 2008
(TS-Rapport / Veg- og trafikkavdelingen;06/2009, Research report, 2009) -
Dybdeanalyser av dødsulykker i vegtrafikken 2005-2009 : med særlig fokus på 2009
(Teknologirapport;2010:2617, Research report, 2010) -
Dybdeanalyser av dødsulykker i vegtrafikken 2018
(Statens vegvesens rapporter;256, Report, 2019-06)Trafikksikkerhetsarbeidet i Statens vegvesen bygger på nullvisjonen – en visjon om et vegtransportsystem uten drepte og hardt skadde. Dette forutsetter et spesielt fokus på de alvorligste trafikkulykkene, og Statens vegvesen ... -
Dybdeanalyser av dødsulykker i vegtrafikken : nasjonal årsrapport for ulykkesanalysegruppenes arbeid i 2005
(Rapport fra Veg- og trafikkavdelingen, TS-seksjonen;7/2006, Research report, 2006) -
Dybdeanalyser av dødsulykker i vegtrafikken : nasjonal årsrapport for ulykkesanalysegruppenes arbeid i 2006
(Rapport / Vegdirektoratet, Veg- og trafikkavdelingen;TS 2007:9, Research report, 2007) -
Dybdeanalyser av dødsulykker i vegtrafikken : nasjonal årsrapport for ulykkesanalysegruppenes arbeid i 2007
(TS-Rapport / Veg- og trafikkavdelingen;05/2008, Research report, 2008) -
E10 Lofotens fastlandsforbindelse : landskapstilpasning og naturlig revegetering fra stedlige toppmasser
(UTB-rapport / Vegdirektoratet;2009/12, Report, 2009-12)Tekniske inngrep er sammen med genetisk forurensing ansett for å være de største truslene mot vårt biologiske mangfold. Lofotens fastlandsforbindelse er et stort og irreversibelt inngrep. Landskapstilpasning av et veganlegg ... -
Effekter av vegsalting på vann : 5 overvåkingspunkter 1998 - 2004
(UTB-rapport;2006/03, Research report, 2006-02)Rapporten viser utvikling i saltholdighet i 5 overvåkingspunkter. Den omhandler ikke forurensning av drikkevannsbrønner. Grunnvann: Effekten av vegsalting på grunnvannskvalitet overvåkes ved 4 målestasjoner. Resultatene ... -
Electrical resistivity of concrete
(80;Publication / Norwegian Road Research Laboratory, Research report, 1995) -
Endring av fartsgrenser i 2001 : virkning på fart, ulykker og skader
(TS 2007:12;TS-rapport / Vegdirektoratert, Others, 2007) -
Det er mulig å halvere antall drepte eller hardt skadde i vegtrafikken innen 2020!
(Rapport Veg- og trafikkavdelingen;TS 2007:8, Research report, 2007-06-08)Dette dokumentet er utarbeidet som en del av forarbeidet til Nasjonal transportplan for 2010-2019. Dokumentet viser at det er mulig å halvere antall drepte eller hardt skadde i vegtrafikken innen 2020. Et slikt mål er ... -
Erfaringer fra feltstrekninger med kaldblandet gjenbruksasfalt : Vurdering av tilstandsutvikling og dekkelevetid
(Gjenbruksprosjektet 2002-2005;6, Research report, 2005-11)Rapporten inngår i en serie rapporter fra Gjenbruksprosjektet 2002-2005 (etatsprosjekt). Delprosjekt 4 ”Gjenbruk av asfalt” (DP4) som denne rapporten tilhører, har følgende målsetninger: • bidra til større bevisstgjøring ... -
Fart, føre og friksjon : valg av kjørefart på vinterføre
(Rapport / Veg- og trafikkavdelingen, Trafikksikkerhetsseksjonen;2008:3, Research report, 2008)Målet med dette prosjektet har vært å undersøke hvordan trafikantene tilpasser kjørefarten sin til vekslende føreforhold om vinteren. I undersøkelsen er det målt kjørefart, friksjon og registrert føreforhold. Registreringene ... -
Fedafjord bru: rapport fra kabelutstøping av hengestenger
(Teknologirapport;2427, Research report, 2005-12-22)Utstøping av forankring av hengestangskabel ble utført i Bridons anlegg i Gelsenkirchen, Tyskland 15. desember 2005. Produksjonsstøp av forankring i en ende av hengestang nr. 8 vest og 8 øst ble utført i nærvar av ... -
Fedafjord bru: rapport fra strekkprøving av bærekabel
(Teknologirapport;2394, Research report, 2005-06-20)Strekkprøving av hovedkabel for Fedafjord bru ble utført av Deautsche Montan Technoligie GmbH (DMT) i Bochum, Tyskland 3. juni 2005. Kabelens bruddstyrke ble registrert til 11.150 kN, som er 5 % over spesifisert bruddlast. ... -
Fedafjord bru: rapport fra strekkprøving av hengestang og suppleringkabel
(Teknologirapport;2428, Research report, 2005-12-22)Strekkprøving av en hengestang og en suppleringskabel ble utført 17. desember 2005 hps DMT i Bochum, Tyskland i nærvær av representanter fra Det norske Veritas og Statens vegvesen. Hengestang og suppleringskabel oppfylte ... -
Fedafjord bru: rapport fra utmattingsprøving av bærekabel
(Teknologirapport;2400, Research report, 2005-07-15)Utmattingsprøving av bærekabel for Fedafjord bru er utført av Deutsche Montan Technologie (DMT) i Bochum, Tyskland i perioden 2. til 15. juni 2005. I løpet av utmattingstesten ble det registrert 19 trådbrudd, hvorav 13 i ... -
Feiing og salting i Strømsås-tunnelen mars 2004: innledende analyse
(Notat;2004:27, Research report, 2004-11-09)I mars 2004 blei det gjennomført forsøk med vasking og salting i Strømsåstunnelen, med sikte på å redusere konsentrasjonen av svevestøv. Samtidig blei det gjort målinger av PM10, meteorologi og trafikkvolum. -
Feltforsøk med svinnreduserende tilsetningsstoff
(Intern rapport;nr.2267, Research report, 2002-04)Stor tendens til opprissing er en vesentlig ulempe med betong etter vegvesenets spesifikasjoner. Utttørkingssvinnet til betong er generelt ugunstig, og det står høyt på betongteknologenes ønskeliste å få redusert dette. ... -
Feltforsøk med vibreringsfri betong
(Intern rapport;nr. 2088, Research report, 1999-06)Den 1. februar 1999 ble de to 18,5 lange kulvertveggene i Kvennabakkundergangen, Rv 651 i Volda i Møre og Romsdal, utstøpt med vibreringsfri betong som et feltforsøk. Betongen inneholdt tilsetningsstoffet Sika Viscocrete 3.