Blar i Brage - Statens vegvesen på tittel
Viser treff 1600-1619 av 3161
-
Mobilitet av uran og andre metall i bergarter i ny vegtrasé på Gran, Hadeland
(Master thesis, 2013-07-09)Svartskifer er ein bergart rik på sulfid og spormetall, og kan derfor utgjere ein potensiell miljørisiko dersom den blir utsett for forvitring. I samanheng med utbygging av RV 4, skal det byggast ein tunnel i sulfidhaldige ... -
Mobilitetsendringer som følge av nye handelskonsepter
(TØI rapport;1720/2019, Report, 2019-12)Nye handelsmønstre gir nye mobilitetsendringer i et lite forutsigbart og komplisert samspill. Det dreier seg ikke lenger om et enkelt skifte fra butikk- til netthandel eller bare om en ny fordeling mellom transportmidler. ... -
Modellering av etteroppspente betongbruer med korrosjonsskadet spennarmering
(Master thesis, 2019-06)Etteroppspente spennarmeringssystemer gjør det mulig å bygge lange og slanke brukonstruksjoner. Etter at spennkablene er spent opp og føringsrørene fylt igjen, er det derimot vanskelig å inspisere tilstanden til spennkablene ... -
Modellering av tunnelsnitt for strekningen Ulven-Sinsen
(Teknologirapport / Vegdirektoratet; 2444, Research report, 2006) -
Modellert påvirkning av vegsalt i Padderudvann
(Statens vegvesens rapporter;90, Report, 2012-02)Målet med prosjektet var å teste i hvilken grad veisaltpåvirkning av en innsjø kunne simuleres ved en matematisk modell. Padderudvann har et overflateareal er 0,135 km2 . Største dyp er 21 meter. E18 går langs nordsiden ... -
Modellforsøk for ulik bruk av ledevoller og bruåpninger i forbindelse med bru over skredløp
(Master thesis, 2013-05)Ekstrakt: Når en benytter bru som sikringstiltak mot snøskred der snømasser skal føres under brua må en dimensjonere ledevoller i forkant av brua på en slik måte at skredmassene føres under brua og ikke skylles opp over ... -
Modellforsøk med flomskred mot bruer : Virkning av bruåpning og ledevoller
(TØI rapport;2582, Report, 2009-08-21)Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet 'Klima og transport', etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold ... -
Modellgrunnlag : krav til grunnlagsdata og modeller : [Håndbok 138]
(Håndbok / Statens vegvesen;138, Book, 2012)Håndbok 138 Modellgrunnlag med veileder og vedlegg stiller krav til hvordan grunnlagsdata og modeller skal bestilles, utarbeides og leveres i vegprosjekter. I prosjektbestillingen avgjøres det om planlegging, prosjektering ... -
Modellgrunnlag : Krav til grunnlagsdata, modeller, utsettings- og innmålingsdata : høringsutgave [Håndbok 138]
(Håndbok / Statens vegvesen;138, Book, 2010-11)Håndbok 138 Modellgrunnlag gjelder for planlegging og gjennomføring av utbyggingsprosjekter og ved drift og vedlikehold av vegnettet. Det overordnede målet med håndboken er å formalisere bruk av 3D-modeller i vegprosjekter ... -
Modellgrunnlag [Håndbok V770]
(Håndbok/Statens vegvesen;V770, Book, 2015-10)Håndbok V770 Modellgrunnlag med vedlegg stiller krav til hvordan grunnlagsdata og modeller skal bestilles, utarbeides og leveres i vegprosjekter. I prosjektbestillingen fra prosjekteier til prosjektleder avgjøres det om ... -
Modelling post-tensioned structures with DIANA FEM software
(Report, 2022-05)This report aims at providing additional information and insights for the numerical analysis of damaged post-tensioned concrete in a finite element analysis framework. The study focuses on modelling the behaviour of ... -
Monitoring of sealed low traffic roads in Botswana : Oodi-Modipane road
(Intern rapport / Vegdirektoratet;1341, Others, 1987) -
Morgendagens klimarisiko og kost-nyttevurderingar
(Statens vegvesens rapporter;634, Report, 2020-01)Rapporten er utarbeidd av Vestlandsforskning og Menon Economics, på oppdrag frå Statens vegvesen. Målet er å teste verktøy for risiko- og sårbarheits-analyse og kost/nyttevurderingar, utvikla i FoU prosjekt gjennomført i ... -
Motstand mot tinesalter og frostskader i betong (8 år)
(Statens vegvesens rapporter;706, Report, 2023-06)Bestandighetsmessige egenskaper er under søkt for til sammen 10 betonger, hvorav syv har et masseforhold på 0,39 og tre har 0,44. Effekt av flygeaskemengde (17, 35 og 50%) er undersøkt i kombinasjon med AnlFA-sement. I ... -
Motstand mot tinesalter og frostskader i betong : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;515, Report, 2016-05)Høsten 2014 ble det inngått et 4-årig FoU-samarbeid med CBI, om undersøkelser av totalt 10 betonger med ulike sementtyper og ulike doseringer av flygeaske (20-50%) og slagg (49-75%). Hovedintensjonen er å studere tinesalt- ... -
Muligheter og begrensninger ved bruk av droner til bruinspeksjon : erfaringer fra Region øst (2015-2018)
(Statens vegvesens rapporter;224, Report, 2019-06)Rapporten tar for seg erfaringen fra bruk av drone i inspeksjonskontrakten mellom Statens vegvesen Region øst og Dr. Ing. A .Aas-Jakobsen AS fra 2015 til 2018. Rapporten beskriver noen av de forutsetningene droner har ... -
Mulighetsstudie om utvikling av en nasjonal blokkprøvedatabase : Naturfareprosjektet : delprosjekt 6 kvikkleire
(Rapport / Norges vassdrags- og energidirektoratet;46-2014, Research report, 2014) -
Multi-stakeholder collaboration in Urban Living Labs
(Master thesis, 2020-06)Urbanization is spreading at a rapid pace, putting cities under heavy pressure with environmental issues such as global warming resulting from CO2 emission. A sense of urgency to find solutions is consequently widespread, ... -
Møllenberg betongtunnel - FoU bestandighet : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012 – 2015
(Statens vegvesens rapporter;415, Report, 2015-10)Ulike betongsammensetninger (lavvarmebetonger) med ekstra tilsatt flygeaske (FA) ble støpt ut i Møllenbergprosjektets tidlige fase. Fra disse betongene ble det boret ut kjerner etter 6 mnd og 12 mnd (modenhetsalder hhv. ...