Blar i Brage - Statens vegvesen på tittel
Viser treff 1082-1101 av 3162
-
Installation analysis of a long floating pontoon bridge
(Master thesis, 2023-05)The Norwegian ferry free E39 project aims to cut the current travel time by half from Kristiansand in the south to Trondheim in the north. Crossing the Bjørnafjord, investigated in this thesis, using conventional pier ... -
Instruks for lensmænd (veitilsynsmænd), rodemestre og veivogtere i Kristians amt
(Book, 1913)Innhold: A. Instruks for lensmænd ( veitilsynsmænd) B. Rodemestre c. Veivogtere D. Utdrag av veiloven - Normaler for veidække - Grøfter - Stikrender - Stenbeklædning og mure - Mastebroer, enkelte - Mastebroer, ... -
Instrux for Hedemarkens Amts Veivæsen : Afdeling II
(Working paper, 1897)Innhold: A. Instrux for Lensmænd B. Instrux for Rodemestere C. Instrux for Veivogtere : Normalinstrux D. Uddrag av Veiloven. Normaler: - Veidække - Grøfter, aabne og lukkede - Stikrender - Stenbeklædning og ... -
Integrating traveller services: the ride points system
(Transport Canada;TP 14389E, Research report, 2005-04)The Ride Points System (RPS) aims to leverage technological advancements (cellular, locationing, computer processing, etc.) and the popularity of customer loyalty programs to develop a successful ride sharing system that ... -
Integrert landskapskarakteranalyse - ILKA
(Statens vegvesen rapporter;963, Report, 2024-03)Integrert landskapskarakteranalyse (ILKA) er en metode for å beskrive og analysere landskapet beregnet på utredningsnivå som f. eks. konseptvalgutredninger (KVU). Statens vegvesen har brukt metoden i arbeidet med tre ulike ... -
Integrerte og multimodale mobilitetstjenester
(Statens vegvesens rapporter;867, Report, 2022-10) -
Intern rapport nr. 2010: STALITE : Lett tilslag av ekspandert leirskifer : Dokumentasjon av egenskaper
(Intern rapport/Vegdirektoratet;2010, Report, 1998-01)Raftsundet bru i Nordland fylke har en total lengde på 711 meter og et hovedspenn på 298 meter som ved ferdigstillelsen vil være verdens lengste for denne brutypen: De midterste 224 meter av hovedspennet utføres i lettbetong ... -
Internasjonal virksomhet: omfang og ressursbruk 2008
(Internasjonal stab;2008, Research report, 2008-08)Rapporten presenterer resultatene fra en kartlegging av omfang og ressursbruk til internasjonal virksomhet i Statens vegvesen i 2008. Kartleggingen er foretatt av Internasjonal stab med bidrag fra avdelinger og staber i ... -
Internasjonale studier av sambruksområder : Lesbarhet og fremkommelighet for ulike brukergrupper
(Statens vegvesens rapporter;662, Report, 2016-10)Denne rapporten presenterer resultater fra en litteraturstudie om hvordan utformingen av sambruksområder påvirker lesbarheten og fremkommeligheten til forskjellige brukergrupper. -
International road research documentation: Fagområder og nøkkelordliste i norsk versjon
(Intern rapport;836, Research report, 1978-10)For å gjøre informasjon om eksisterende litteratur og pågående forskning innen vegsektoren lettere tilgjengelig, er det i regi av OZCD opprettet en egen organisasjon for dette formål, International Road Reasearch Documentation ... -
Internt sulfatangrep i sprøytebetong med perlitt : Etatsprogrammet Varige konstruksjonar 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;582, Report, 2016-12)Nestunnelen på E16 blei stengt i nesten tre år på grunn av avskaling og nedfall av sprøytebetong med ekstrudert perlitt brukt til brannsikring av polyetylen (PE)-skum. Årsakene til betongskadane var omfattande utluting av ... -
Interpretation of salt concentrations in the Scandinavian Marine Clays as a tool in Geotechnical Engineering
(NGI - Internal Report;50700-3, Research report, 1972-08-15) -
Introduksjon til gateplanlegging : fysiske, funksjonelle og sosiale forutsetninger for utforming av gater
(Statens vegvesens rapporter;250, Report, 2014-04-01)Rapporten har to målsettinger: - å økte den generelle kompetansen innen planlegging av transportanlegg i by - å supplere håndbok 017 Veg- og gateutforming ved å identifisere, analysere og prioritere planforutsetninger ... -
Investigation of concrete from Solsvik field station : 4 concrete cores investigated after 16 years of submerged exposure
(Statens vegvesens rapporter;353, Report, 2015-01)Four concretes from the Solsvik field station all submerged in seawater for 16 years have been investigated. Concretes with 3 different binders were included: Portland cement with 9 % SF, cement with 20 % fly Ash and 4 % ... -
ISA datakvalitet, oppsummering
(Report, 2022-03-23)Dette prosjektnotatet gir en oppsummering av ISA datakvalitet i Norge etter gjennomføring av et pilotforsøk oktober 2021 i området Oslo-Kongsberg-Drammen-Drøbak. Oppdragsgiver har vært Statens vegvesen, Transport og ... -
Iskjøving i grøfter og skjæringer langs veg og jernbane
(Master thesis, 2016-06)Oppgaven handler om iskjøving i skjæringer og grøfter langs veg og jernbane. Målet med oppgaven er å gi leseren større forståelse av fenomenet og vise hvordan forebyggende tiltak kan redusere problemene med iskjøving. ... -
Island miljøtunnel: Erfaringer med monteringsrammer for armering
(Intern rapport;2104, Research report, 1999-10)Som det første anlegget i Norge har Statens vegvesen Vestfold benyttet monteringsrammer etter det danske ARM-TEC systemet ved byggingen av Island miljøtunnel på E 18 i nordre Vestfold. Armeringsbindingen har blitt tatt ... -
ITS - standardisation : Overview and status report
(VD rapport;54, Report, 2011-12)Standardisation, which has been important ever since the emergence of ITS, is now becoming increasingly urgent. Up until now, most of the ITS standards have been stand-alone standards such as Electronic Fee Collection ... -
ITS - standardisering : statusrapport på engelsk 2012
(Statens vegvesens rapporter;185, Report, 2012-12)Intelligente transportsystemer (ITS) innen vegtrafikk er systemer som bruker informasjons- og kommunikasjonsteknologi for sikrere transport og mer effektiv bruk av veginfrastrukturen. Intelligente transportsystemer har et ...