Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjørnskau, Torkel
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2021-01-14T10:26:28Z
dc.date.available2021-01-14T10:26:28Z
dc.date.issued2013-12-20
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2722975
dc.description.abstractDet er en politisk målsetting at økt trafikk i byområder skal skje gjennom sykling, gåing og kollektive transportmidler. For å møte en forventet og ønsket trafikkvekst blant fotgjengere og syklister og samtidig unngå flere trafikkskader, er fenomenet «Safety in numbers» (SIN) et svært aktuelt tema. SIN innebærer at når omfanget av en aktivitet øker, for eksempel omfanget av sykling, øker antall sykkelulykker mindre enn proporsjonalt med trafikken. Det er med andre ord en ikke-lineær sammenheng mellom omfanget av sykkel- og gangtrafikk og antall ulykker (Elvik, 2009). Dette har i særlig grad vært påpekt når det gjelder omfanget av sykling og gåing, der en rekke studier mener å kunne dokumentere at når det blir flere syklister eller fotgjengere i trafikken, reduseres risikoen for den enkelte syklist eller fotgjenger.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.relation.ispartofseriesArbeidsdokument;50428
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.titleLitteraturstudie - Safety in numbers - TØI 2013en_US
dc.typeWorking paperen_US
dc.rights.holderTØI Transportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber22en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal