Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKummeneje, An‐Magritt
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-12-07T11:35:01Z
dc.date.available2020-12-07T11:35:01Z
dc.date.issued2017-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2712149
dc.description.abstractHver nordmann reiser i gjennomsnitt 3,3 turer per dag og de fleste turene er kortere enn 10 kilometer (Våganem. fl. 2011). I byene Bergen, Trondheim og Stavanger er 45 prosent av turene kortere enn 5 kilometer (Hjorthol m. fl. 2014). Det å gå og sykle blir sett på som nøkkelen til mer miljøvennlig transport, en bærekraftig byutvikling og en mer aktiv befo lkning. Samtidig er risikoen for å omkomme eller bli utsatt for en alvorlig ulykke, relativt høy for gående og syklende til sammenlikning med andre reisemåter (Høye, Elvik, Sørensen, & Vaa, 2012). Studie av risikopersepsjon er viktig i arbeidet med å øke andelen turer til fots og med sykkel, og for å være forberedt på framtidige utfordringer, som følge av en større andel gående og syklende trafikanter.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherNTNUen_US
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectRisikopersepsjonen_US
dc.subjectReiseatferden_US
dc.subjectFotgjengereen_US
dc.subjectSyklingen_US
dc.subjectBESTen_US
dc.subjectFoUen_US
dc.titleRisikopersepsjon og reiseatferd for gående og syklendeen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderNTNUen_US
dc.source.pagenumber38en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal