Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKuran, Christian
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-12-07T10:36:28Z
dc.date.available2020-12-07T10:36:28Z
dc.date.issued2018-05-31
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2712131
dc.description.abstractUnge sjåfører, ofte nybegynnere på norske veier, opplever betydelig større risiko for å bli skadet eller drept i bilulykker enn eldre, mer erfarne førere. Statens vegvesen sitt program BEST, er et FoU-program som løp i perioden 2013-2017. I BEST har Vegvesenet gjennomført flere prosjekter der hovedhensikten var å finne ut hvor stort potensialet kunne være for en videre reduksjon i antallet alvorlige trafikkulykker. I avsluttende fase av BEST-programmet inviterte Vegvesenet til prosjekter med bruk av scenarioteknikker for å gi en beskrivelse av utviklingen over tid: Miniscenariene skal hente resultater og temaer fra de gjennomførte BEST-prosjektene og beskrive forskjellige situasjoner, tilstander eller forhold som kan gi ulike inngangsparametere for beregninger av konsekvenser for trafikksikkerheten på veg.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherIRIS Samfunnsforskningen_US
dc.relation.ispartofseriesIRIS rapport;2018/013
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectFoUen_US
dc.subjectBESTen_US
dc.subjectTrafikksikkerheten_US
dc.subjectUnge sjåføreren_US
dc.subjectUngdommers opplæringen_US
dc.titleUnge sjåførers læringen_US
dc.title.alternativeMiniscenario i trafikksikkerheten_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderIRIS Samfunnsforskningen_US
dc.source.pagenumber35en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal