dc.contributor.author | Wøhlk Jæger Sørensen, Michael | |
dc.coverage.spatial | Norway | en_US |
dc.date.accessioned | 2020-10-29T11:26:36Z | |
dc.date.available | 2020-10-29T11:26:36Z | |
dc.date.issued | 2010-09 | |
dc.identifier.isbn | 978-82-480-1140-8 | |
dc.identifier.issn | 0808-1190 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/2685691 | |
dc.description.abstract | Formålet har vært å undersøke om midtstilt sykkelfelt forbedrer forholdene for syklistene i bykryss og vurdere om tiltaket bør tas med som en mulig løsning i relevante norske håndbøker.
Prosjektet omfatter studier av syklisters sikkerhet, trygghet og atferd i seks kryss i Oslo samt en litteraturstudie av utenlandske studier og anbefalinger.
Studiene viser at midtstilt sykkelfelt trolig vil forbedre forholdene for syklister. Det anbefales derfor at tiltaket brukes i større grad enn det som er tilfellet i dag. | en_US |
dc.description.sponsorship | Statens vegvesen | en_US |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.publisher | TØI Transportøkonomisk institutt | en_US |
dc.relation.ispartofseries | TØI rapport;1095/2010 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | By | en_US |
dc.subject | Effekt | en_US |
dc.subject | Framkommelighet | en_US |
dc.subject | Miljøvennlig transport | en_US |
dc.subject | Sykkel | en_US |
dc.subject | Trafikksikkerhet | en_US |
dc.subject | Vegkryss | en_US |
dc.title | Midtstilt sykkelfelt i Oslo - Effekt på syklisters sikkerhet, trygghet og atferd | en_US |
dc.title.alternative | Central approach cycle lanes in Oslo - The effect on objective and subjective safety and on bicyclist behavior | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.rights.holder | Transportøkonomisk Institutt | en_US |
dc.source.pagenumber | 93 | en_US |