Show simple item record

dc.contributor.authorHagman, Rolf
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-21T12:24:56Z
dc.date.available2020-10-21T12:24:56Z
dc.date.issued2016-12
dc.identifier.isbn978-82-480-1819-3
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684206
dc.description.abstractTester av busser med Euro VI-dieselmotorer viser ved normale temperaturer meget lave nivåer når det gjelder utslipp av lokalt forurensende avgasser. En pilotstudie med tre dieselbusser viser at det blir utfordringer med oppvarming av SCR-rensesystemet for reduksjon av NOX ved nordisk lave temperaturer, under 0 ºC. Busser med nye Euro VI-godkjente gassmotorer er nå, noen år etter busser med tilsvarende dieselmotorer, blitt tilgjengelige på markedet. Avgasstester i VTTs avgasslaboratorium viser at to nye gassbusser ved normale temperaturer har utslipp av NOX, PM og CO2 på samme nivåer som nye dieselbusser.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1540/2016
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectBusseren_US
dc.subjectDieselen_US
dc.subjectGassen_US
dc.subjectEURO VIen_US
dc.titleBusser, Euro VI og avgassutslipp - Status 2016/2017en_US
dc.title.alternativeBuses, Euro VI and tailpipe emissions - Status 2016/2017en_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk institutten_US
dc.source.pagenumber28en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal