Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHagman, Rolf
dc.contributor.authorH. Amundsen, Astrid
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-20T11:37:09Z
dc.date.available2020-10-20T11:37:09Z
dc.date.issued2013-04
dc.identifier.isbn978-82-480-1428-7
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2683885
dc.description.abstractI flere av Norges største byer overskrides grenseverdiene for NO2. Kjøretøy med dieselmotorer har vist seg å slippe ut betydelig større mengder NOx og NO2 i virkelig trafikk enn ved typegodkjenning. Euro 6/VI med betydelig skjerpede utslippskrav innføres i 2014 - 2016. Hvor mye nye kjøretøy med Euro 6/VI teknologi vil bidra til forbedret luftkvalitet er et stort og viktig spørsmål. Avgassmålinger av Euro 6 godkjente lette kjøretøy og to tunge kjøretøy med Euro VI motorer viser at det er mulig å oppnå lave utslipp av regulerte avgasskomponenter i virkelig trafikk. Ny renseteknologi og ny avansert motorteknologi kan imidlertid også medføre høye utslipp av uregulert avgasskomponenteren_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTøi rapport;1259/2013
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectAvgassutslippen_US
dc.subjectCO2en_US
dc.subjectDieselbilen_US
dc.subjectLuftforurensningen_US
dc.subjectNO2en_US
dc.titleUtslipp fra kjøretøy med Euro 6/VI teknologi - fase 1en_US
dc.title.alternativeEmissions from vehicles with Euro 6/VI technologyen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk institutten_US
dc.source.pagenumber46en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal