Blar i Miljøvennlig bytransport - FoU-program (2007-2011) på emneord "Trafikksikkerhet"
Viser treff 1-6 av 6
-
Helhetlig inspeksjon av transportanlegg i by
(TØI rapport;1163/2011, Report, 2011-09)Formålet har vært å vurdere om det vil være hensiktsmessig å utvikle en metode for helhetlig inspeksjon av transportanlegg i by og komme med innspill til en slik metode. Vi mener det vil være en fordel å supplere de ... -
Midtstilt sykkelfelt i Oslo - Effekt på syklisters sikkerhet, trygghet og atferd
(TØI rapport;1095/2010, Report, 2010-09)Formålet har vært å undersøke om midtstilt sykkelfelt forbedrer forholdene for syklistene i bykryss og vurdere om tiltaket bør tas med som en mulig løsning i relevante norske håndbøker. Prosjektet omfatter studier av ... -
Oppmerkingstiltak for sykler i bykryss
(TØI rapport;1068/2010, Report, 2010-04)Formålet har vært å sammenfatte utenlandske effektstudier av seks oppmerkingstiltak for sykler i bykryss og et for fotgjengere med hensyn til tiltakenes effekt på sikkerhet, trygghet, mobilitet, atferd og holdninger. ... -
Samspill i Sørkedalsveien - 6 år etter
(TØI rapport;934/2007, Report, 2007-12)Registreringer av vikesituasjoner og konflikter mellom bilister og syklister i krysset Sørkedalsveien/Morgedalsvegen ble gjennomført høsten 2007. Registreringene ble gjort på samme måte som i 1997 og 2001 for å undersøke ... -
Tiltak for fotgjengere og kollektivtrafikk i bykryss
(TØI rapport;1108/2010, Report, 2010-11)Norske og utenlandske effektstudier og erfaringer med ni fotgjenger- og syv kollektivtrafikktiltak i bykryss samt shared space (samruktsområde) er innsamlet og sammenfattet. Gangfelt forbedrer fotgjengers fremkommelighet ... -
Veger med inntrukken kantlinje utenfor tettbygd strøk: Tiltak for syklister og gående?
(TØI rapport;961/2008, Report, 2008-05)2-minus-1-veger er tidligere 2-feltsveger utenfor tettbygd strøk, hvor kantlinjen blir innflyttet og midtlinjen fjernet. Et av formålene er å bedre tilrettelegge for syklister og gående på lite trafikkerte veger ved å gi ...