• Analytisk dimensjonering av vegkonstruksjoner : Evaluering og valg av system for norske forhold 

      Garba Saba, Rabbira (Statens vegvesens rapporter;524, Report, 2019-12)
      FoU programmet VegDim (2018 – 2022) har som hovedmål å velge, tilpasse til norske forhold og ta i bruk et eksisterende mekanistisk – empirisk (analytisk) dimensjoneringssystem for vegkonstruksjoner. Moderne mekanistisk – ...
    • Fart og trafikksikkerhet : nye modeller 

      Elvik, Rune (TØI rapport;1296/2014, Report, 2014-01)
      Tidligere utviklede modeller av sammenhengen mellom trafikkens gjennomsnittsfart og trafikksikkerhet er oppdatert. Det finnes to hovedmodeller: Potensmodellen og eksponentialmodellen. Begge kan benyttes. Studier av ...
    • Prediction of leakage into Lunner tunnel based on discrete fracture flow models 

      Lindstrøm, Mona; Cuisiat, Fabrice; Skurtveit, Elin; Kveldsvik, Vidar (Intern rapport;2318, Research report, 2003-03-04)
      As part of the project “Tunnels for the citizen”, sub-project B “Environmental concerns”, coordinated by the Norwegian Road Authority (“Statens vegvesen”), a discrete fracture network model was used to investigate ...
    • Seismisk modellering: Modellering av seismiske data over løsmassefylte depresjoner, svakhetssoner og ved kabelheng 

      Westerdahl, Harald; Kveen, Alf; Lindstrøm, Mona (Intern rapport;2328, Research report, 2003-07-07)
      Seismisk modellering av ulike situasjoner med skarpe depresjoner og dybdebegrensede vertikale svakhetssoner viser at man ikke kan forvente å oppnå et entydig tolket bilde av den geologiske situasjonen dersom man benytter ...
    • Utvikling og uttesting av skredrisikomodell for vegnettet i Norge 

      Bjordal, Heidi; Nilsen, Martin Weme (Teknologirapport;2586, Research report, 2010-03-17)
      Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet "Klima og transport", etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold ...