Browsing FoU Rapporter by Title
Now showing items 461-480 of 572
-
Standardkrav for vinterdrift på G/S-arealer i Norden: Oppsummering av spørreundersøkelse
(Statens vegvesens rapporter;496, Report, 2016-02)Denne rapporten er utgitt i forbindelse med Etatsprosjekt Vinterdrift. Det er gjennomført en spørreundersøkelse for å kartlegge hvilke krav nordiske vegmyndigheter og kommuner stiller til vinterdrift av gang- /sykkelveger ... -
Status dagens opplæringstilbud i vegteknologi : varige veger 2011-2014 (revidert utgave)
(Statens vegvesens rapporter;214, Report, 2013-04)Effektmålet til etatsprogrammet Varige veger er «Økt dekkelevetid og reduserte årskostnader for hele vegkonstruksjonen på det norske vegnettet». Etatsprogrammet har fokus på følgende tre hovedtema som utgjør hver sin ... -
Status for NFR-prosjektet august 2002
(Intern rapport;2293, Research report, 2002-09)Rapporten beskriver status for bransjeprosjektet som går i perioden 2000-2003 med støtte fra Norges forskningsråd. Rapporten gir en oversikt over organisering og rutiner, samt revidert budsjett. For de enkelte delprosjektene ... -
Status og problemstillinger for grusvegnettet ved endret klima
(TØI rapport;2542, Report, 2008-11-01)Rapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet 'Klima og transport', etatsprosjekt 2007 - 2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for Planlegging, prosjektering, bygging, drift og ... -
STRATMOD - D.1.3 Case Oslo
(Urbanet Analyse notat;95b/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D1.1 Overordnet beskrivelse av modellen
(Urbanet Analyse notat;97/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D1.2 Case Moss og effekter av Follobanen
(Urbanet Analyse notat;95a/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D1.4 Case Stockholm
(Urbanet Analyse notat;95c/2017, Working paper, 2017)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D2.1 Beskrivelse av storsonemodellen
(Urbanet Analyse notat;96/2016, Working paper, 2016) -
STRATMOD - D2.2 Dokumentasjon av STRATMOD-verktøyet i Cube
(Urbanet Analyse notat;96a/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD - D3.1 Beskrivelse av finansieringsmodellen
(Urbanet Analyse notat;97/2016, Working paper, 2016)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD Brukerveiledning til storsonemodellen
(;145/2019, Others, 2019)Prosjektet STRATMOD er et samarbeid mellom Ruter, Jernbanedirektoratet, Vegdirektoratet, Urbanet Analyse, SINTEF, NTNU og VTI. Prosjektet er finansiert av det Regionale Forskningsfondet Hovedstaden RFFH. Hensikten med ... -
STRATMOD til transportplanlegging i by, case Trondheim
(Master thesis, 2018)Denne masteroppgaven er delt inn i tre deler: 1) prosessrapport, 2) vitenskapelig ar-tikkel og 3) vedlegg. Prosessrapporten er ment som en mer gjennomgående beskrivelse av arbeidet, med en grundigere beskrivelse av hvordan ... -
Støttemur på E6 v Taraldrud : anleggstekniske erfaringer med bruk av knust betong i ny betong
(Teknologirapport;2479, Research report, 2007-12)I november 2004 ble det gjennomført støp av en støttemur under Taraldrud bru på E6 hvor 100 % av det grove tilslaget ble erstattet med knust gjenbruksbetong. I Gjenbruksprosjektets regi hadde man fra før noe erfaring med ... -
Sykkel i Oslo – eksponering, ulykker og risiko
(Arbeidsdokument;51154, Working paper, 2017-06-20)Statens vegvesen har ønsket en gjennomgang av status i Oslo når det gjelder omfanget og utviklingen i sykkelbruk, og ulykker og skader blant syklister. Bakgrunnen er blant annet en registrert økning i antall hardt skadd/drepte ... -
Sykkelbruk og sykkeltiltak i Oslo
(Norconsult;5158088, Report, 2014)Økt sykkelandel er viktig for å nå politiske mål om at trafikkveksten i byområdene skal tas innenfor kollektiv, gåing og sykling. Oslos sykkelstrategi har som mål å øke andelen sykkelreiser fra 8 prosent i 2014 til minst ... -
Sykkelhåndboka - Sammenlignet med utenlandske løsninger
(Rambøll rapport;6070842, Report, 2008-02-19)Håndbok 233 Sykkelhåndboka, Utforming av sykkelanlegg ble først utgitt i mai 2002. Den skal nå revideres for at den skal samsvare med i skiltforskriften og håndbok 017 Veg- og gateutforming som er endret. I den forbindelse ... -
Sykkelskader i Oslo 2014
(Report, 2015-06-11)I Norge er det bred politisk enighet om å fremme sykling som et trafikk- og helsepolitisk virkemiddel, spesielt i byene. Omfang, skadeårsak og skadealvor for sykkelulykker i Oslo de siste ti årene er imidlertid ikke kjent. ... -
Syklistars hastigheit ved vinterforhold
(Master thesis, 2019-06)Det har dei siste åra vore eit aukande fokus på å få fleire til å velja sykkelen som transportmiddel. Særleg om vinteren har det lenge vore tradisjon å setja vekk sykkelen, ettersom vinteren medfører utfordringar som kulde, ... -
Synlige syklister
(TØI rapport;1478/2016, Report, 2016-03)Andelen syklister som sykler med lovlig lys i mørke er omtrent to tredjedeler med store lokale variasjoner. Andelen er høyest blant syklister som også bruker annet sikkerhetsutstyr, om vinteren, og blant menn som sykler ...