Blar i FoU Rapporter på tittel
Viser treff 203-222 av 572
-
Gjenbruksmaterialer i vegbygging : eksempelsamling
(Teknologirapport;2574, Research report, 2009-11-26)Denne eksempelsamlingen er et supplement til informasjon som kan finnes i prosjektrapporter fra Gjenbruksprosjektet (etatsprosjekt i Statens vegvesen 2002 - 2005) og fagrapporter RESIBA-prosjektet (bransjeprosjekt 1999-2002), ... -
Gjenbruksvegen E6 Klemetsrud - Assurtjern
(Teknologirapport;2441, Research report, 2007-06)Rapporten inngår i en serie rapporter fra Gjenbruksprosjektet 2002-2005 (etatsprosjekt). Anlegget E6 Klemetsrud - Assurtjern ble valgt som et av to demonstrasjonsanlegg for gjenbruksmaterialer i Gjenbruksprosjektet, i ... -
Gjenbruksvegen E6 Melhus
(Teknologirapport;2423, Research report, 2006-09)Rapporten inngår i en serie rapporter fra Gjenbruksprosjektet 2002-2005 (etatsprosjekt). Anlegget E6 Melhus ble valgt som et av to demonstrasjonsanlegg for gjenbruksmaterialer i Gjenbruksprosjektet, i tillegg til E6 ... -
Gode løsninger for vann- og frostsikring i tunneler : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;510, Report, 2016-12)Denne rapporten inngår i en serie rapporter fra Statens vegvesens etatsprogram Varige konstruksjoner, 2012-2015. Hensikten med programmet er å legge til rette for at riktige materialer og produkter brukes på riktig måte i ... -
Gode løsninger for vegtunneler : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;334, Report, 2014-12)Statens vegvesen har etter over 100 år med bygging, drift og vedlikehold av tunneler prøvd ut en rekke ulike tekniske løsninger. Mange av disse er nedtegnet i eldre rapporter, mange utveksles mellom gode kollegaer og noen ... -
Grunnparametere innen vegutforming - analyse av fart og friksjon
(Master thesis, 2018-05)Målet med denne oppgaven er å gjøre en vurdering av grunnlaget og verdiene som benyttes i den geometrisk utformingen av veger i Norge for grunnparameterne fart og friksjon og å få et bedre kunnskapsgrunnlag for disse ... -
Grønn Mobilitet - En mulighetsstudie om mobilitetsrådgivning i Region sør
(TØI rapport;2009/2014, Report, 2009-12-22)Rapporten er en mulighetsstudie om mobilitetsrådgivning i vegvesenets Region sør. Erfaringer og status for arbeid med det som kan kalles "aktiv mobilitetspåvirkning" er kartlagt i 22 bykommuner og de 5 fylkeskommunene i ... -
Hel reiseveg - Delrapport 2
(Report, 2017-05-18)For å få flere til å reise mer miljøvennlig, og for å oppnå nullvekstmålet i byer og tettsteder kreves det en satsing på gående, syklende og kollektivtransporten i Norge. I grunnlagsdokumentet til Nasjonal transportplan ... -
Helhetlig inspeksjon av transportanlegg i by
(TØI rapport;1163/2011, Report, 2011-09)Formålet har vært å vurdere om det vil være hensiktsmessig å utvikle en metode for helhetlig inspeksjon av transportanlegg i by og komme med innspill til en slik metode. Vi mener det vil være en fordel å supplere de ... -
Herøysund bru, korrosjon av etterspent armering
(Statens vegvesens rapporter;843, Report, 2022-07-14)Rapporten omhandler 1) teori om korrosjon på spennarmering 2) beskrivelse av korrosjonsskadene på Herøysund bru 3) resultatene fra undersøkelse av korrosjonstilstanden på spennarmeringen på Herøysund bru 18-1069 4) informasjon ... -
Hjemlevering av mat og dagligvarer i Oslo og Akershus
(SINTEF rapport;00654/2019, Report, 2019-09-11)Rapporten ser på sammenhengen mellom reisevaner og forbrukervaner knyttet til e-handel av matvarer. Studien baserer seg på telefonintervju med 501 forbrukere som har benyttet seg av hjemlevering av dagligvarer og/eller ... -
Homogenitets rapport Testmålinger oktober 2017
(ViaTech rapport;DOC5000149, Report, 2018-01-28)Målesystemene skiller godt på de ulike dekke typene på Gardermoen. Også på RV035 og RV004 viser målesystemene de samme variasjonene i måleresultat. På alle målinger viser P09 et avvik i nivå samt en større variasjon i ... -
Hva forklarer fartsutviklingen på det norske riksvegnettet?
(IRIS rapport;2015/105, Report, 2015-11-30)Denne rapporten har som mål å belyse fartsutviklingen på norske veger. Basert på data fra 11 tellepunkt og åtte intervjuer har vi studert hvordan fartsnivået har endret seg i løpet av perioden 2008-2014 og hva som eventuelt ... -
Hva fremmer og hindrer gjennomføring av effektive trafikksikkerhetstiltak
(TØI rapport;1605/2017, Report, 2017-12)Faktorer som kan fremme eller hindre gjennomføring av effektive trafikksikkerhetstiltak er studert. En lang rekke faktorer er identifisert og mulighetene for å redusere hindringer for gjennomføring av effektive ... -
Hva trenger norske byer for å starte planlegging for bylogistikk?
(TØI rapport;1679/2019, Report, 2019-01)Denne rapporten diskuterer aktiv medvirkning fra bylogistikkaktører i planprosessen samt tilstrekkelig tilgang til data og informasjon om vare- og servicetransporter som et viktig grunnlag for å kunne utforme en helhetlig ... -
Hvor mye kan antall drepte og hardt skadde i trafikken reduseres?
(TØI rapport;1417/2015, Report, 2015-05)Det er gjort en beregning av det maksimale potensialet for å redusere antall drepte og hardt skadde i trafikken. Med eksisterende tiltak er potensialet en nedgang på ca. 55 % i antall drepte og en nedgang på ca. 40 % i ... -
Hvordan ivareta kvaliteten på hel reiseveg til og fra holdeplasser og knutepunkt, fra planfase til ferdigstilling?
(Report, 2016-02-03)For å få flere til å reise mer miljøvennlig kreves det en satsing på gående, syklende og kollektivtransporten i Norge. Prosjekt «Hel reiseveg» ser nærmere på hvordan Statens vegvesen, Region sør kan bidra til å få flere ... -
Hvordan kan rensedammer utformes langs landeveien slik at tekniske, estetiske og økologiske hensyn blir ivaretatt.
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven søker å gjøre rede for en tilnærming til utforming av rensedammer langs vei, der jeg har fokus på hvordan rensedammene kan bli en positiv opplevelse for de som passerer i bil. Det finnes mye informasjon ... -
Hydraulisk testing av borehull i fjell i Grualia, Lunner kommune
(Intern rapport;2296, Research report, 2002-05-24)På grunnlag av geofysiske målinger fra helikopter og på bakken er det i regi av prosjektet "Miljø- og Samfunnstjenlige tunneler" boret 4 brønner langs tunneltraseen ved Grualia. Brønnene er fulgt opp med optisk inspeksjon ... -
Høyrisikogrupper i vegtrafikken : Samlerapport
(VD rapport;15, Report, 2011-03)Statens vegvesen startet i 2007 opp et etatsprosjekt om høyrisikogrupper i vegtrafikken, som ble avsluttet i 2010. Prosjektet har studert følgende høyrisikogrupper: - Unge bilførere - Eldre bilførere - Motorsyklister - ...