dc.contributor.author | Robøle, Ola | |
dc.contributor.author | Øen, Sara | |
dc.contributor.author | Aalde, Knut | |
dc.contributor.author | Arveland, Gunnar | |
dc.contributor.author | Emilsen, Stein | |
dc.coverage.spatial | Norway, Oslo | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2018-12-11T13:59:32Z | |
dc.date.available | 2018-12-11T13:59:32Z | |
dc.date.issued | 2011-02 | |
dc.identifier.issn | 1892-3844 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2577181 | |
dc.description.abstract | Prosjektet omhandler konsekvenser av å prioritere godstransport på E18 vest for Oslo. Det er simulert konsekvenser av ulike løsninger for prioriterte felt. Forsinkelser ved ulike løsninger er omregnet til tids- og kjørekostnader for ulike trafikantgrupper. Resultatene viser at å tillate gods i det ordinære kollektivfeltet vil øke forsinkelsene for bussene. Resultatene viser også at ved forventet andel busser og elbiler i 2020 kan det bli lønnsomt i tillegg til dagens kollektivfelt å nytte venstre felt til godstransport og ekspressbuss. Prosjektet er finansiert av etatsprogrammet Næringslivets transporter og gjennomført av Rambøll. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | VD rapport;10 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | E18 | nb_NO |
dc.subject | Godstransport | nb_NO |
dc.subject | Kollektivfelt | nb_NO |
dc.subject | Transportplanlegging | nb_NO |
dc.subject | Kjørefelt | nb_NO |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.title | Godstransport i prioriterte felt : Case E18 vest for Oslo | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 57 | nb_NO |