dc.contributor.author | Marstein, Anne | |
dc.contributor.author | Rolland, Siri | |
dc.coverage.spatial | Norway, Oslo | nb_NO |
dc.date.accessioned | 2018-12-11T12:10:44Z | |
dc.date.available | 2018-12-11T12:10:44Z | |
dc.date.issued | 2011-02 | |
dc.identifier.issn | 1892-3844 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2577129 | |
dc.description.abstract | Hvor lenge køen i rushtid varer om morgenen har stor betydning for hvor mye næringslivets transportkostnader blir påvirket. Når køen først er der, reduseres avviklingen og køene vokser. Prosjektet studerer inngående hvordan køen bygge seg opp på E18 vest for Oslo. Hensikten er å vurdere tiltak for å utsette tidspunktet for når køen oppstår og øke avviklingen slik at køen oppløses tidligere. Simuleringer (VISSIM) er brukt for å analysere hypoteser og mulige løsninger. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.publisher | Statens vegvesen | nb_NO |
dc.relation.ispartofseries | VD rapport;9 | |
dc.rights | Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no | * |
dc.subject | Trafikksikkerhet, miljø- og teknologiavdelingen | nb_NO |
dc.subject | Statens vegvesen Vegdirektoratet | nb_NO |
dc.subject | Transportplanlegging | nb_NO |
dc.subject | Trafikkflyt | nb_NO |
dc.subject | Reisetid | nb_NO |
dc.subject | Kjøreatferd | nb_NO |
dc.subject | Køer | nb_NO |
dc.subject | E18 | nb_NO |
dc.title | Årsaker til kø : Case E18 vest for Oslo | nb_NO |
dc.type | Report | nb_NO |
dc.source.pagenumber | 96 | nb_NO |