Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBjordal, Heidi
dc.contributor.authorNilsen, Martin Weme
dc.date.accessioned2014-04-02T14:16:43Z
dc.date.available2014-04-02T14:16:43Z
dc.date.issued2010-03-17
dc.identifier.issn1504-5005
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/193642
dc.description.abstractRapporten inngår i en serie rapporter fra FoU-prosjektet "Klima og transport", etatsprosjekt 2007-2010. Hensikten med prosjektet er å forbedre rutiner og regelverk for planlegging, prosjektering, bygging, drift og vedlikehold av vegnettet som svar på endrede klimaforhold. Gjennom samarbeid med Jernbaneverket er banetransport også inkludert. Delprosjekt 4, som denne rapporten hører til, omfatter snø-, stein-, jord- og flomskred og ser på hvordan utløsning og frekvens av disse kan bli påvirket av endrede klimaforhold. Denne rapporten beskriver utvikling og første uttesting av en ny skredrisikomodell. Risikomodellen beskriver skredsannsynlighet og -konsekvens ved faktorer som beskriver terreng, geologiske forhold, klimatiske forhold, trafikkmengde med flere. Modellen er testet på to vegstrekninger for å avdekke behov for forbedringer og videre utvikling. Skredrisikmodellen er utviklet av DNV Industry, og deres rapport er i sin helhet vedlagt denne rapporten.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.publisherVegdirektoratetnb_NO
dc.relation.ispartofseriesTeknologirapport;2586
dc.subjectSnøskrednb_NO
dc.subjectRisikonb_NO
dc.subjectSikringnb_NO
dc.subjectSkrednb_NO
dc.subjectVegernb_NO
dc.subjectModellernb_NO
dc.titleUtvikling og uttesting av skredrisikomodell for vegnettet i Norgenb_NO
dc.typeResearch reportnb_NO
dc.source.pagenumber213nb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel