dc.contributor.author | Sakshaug, Kristian | |
dc.contributor.author | Lervåg, Lone-Eirin | |
dc.contributor.author | Giæver, Terje | |
dc.date.accessioned | 2014-01-02T08:54:10Z | |
dc.date.available | 2014-01-02T08:54:10Z | |
dc.date.issued | 2004-03 | |
dc.identifier.isbn | 82-14-03399-3 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/189996 | |
dc.description.abstract | Målsettingen med dette prosjektet har vært å få økt kunnskap om hvordan kjørebane- og skulderbredden påvirker trafikksikkerheten på tofelts landeveger, og hvordan vegbredden bør inndeles i skulder og kjørebane for å oppnå lavest mulig ulykkesrisiko. Vi har også sett på hvilken betydning dekke og struktur på skulderen kan ha. | no_NO |
dc.language.iso | nob | no_NO |
dc.publisher | SINTEF Bygg og miljø | no_NO |
dc.relation.ispartofseries | SINTEF rapport;STF22 A04311 | |
dc.subject | Trafikksikkerhet | no_NO |
dc.subject | Vegnormaler | no_NO |
dc.subject | Vegbredde | no_NO |
dc.title | Grunnlag for revisjon av håndbok 017 "Veg- og gateutforming": Skulder- og kjørebanebreddens betydning for trafikksikkerheten | no_NO |
dc.type | Research report | no_NO |
dc.source.pagenumber | 41 | no_NO |