• Beregning av bæreevne 

      Slyngstad, Tore (Laboratorieserien;71, Research report, 2013-11-21)
    • DimTO - bæreevnebestemmelser etter dimensjonseringsnivå 2 : brukerveiledning 

      Evensen, R.; Slyngstad, T.; Senstad, P.K. (Laboratorieserien;nr. 68, Research report, 2013-11-21)
      DimTo er et edb-program for beregning av vegers bæreevne og forsterkningsbehov etter dimensjoneringsnivå 2 i Håndbok 018 Vegbygging
    • Fleksible stålrør som skredoverbygg og vegtunneler, 14 års erfaring. 

      Vaslestad, Jan; Østlid, Håvard; Johansen, Tor H.; Holm, Willy (Intern rapport;1938, Research report, 1997-02)
      Fleksible stålrør har vist seg å være godt egnet som skredoverbygg og tunneler. Det er vist en oversikt over hvor stålrør er brukt, med nøkkeltall og kostnader.
    • Jordnagling 

      Vaslestad, Jan (Publikasjon: Statens vegvesen;99, Research report, 2002-10)
      Jordnagling er en metode som forsterker eksisterende grunn ved bruk av jordnagler (kamstål eller lignende) som installeres i grunnen. Det som skiller jordnagling fra armert jord er at metoden innebærer en grunnforsterkning ...
    • Jordnagling: foredrag på kursdagene NTNU 1996 

      Vaslestad, Jan (Intern rapport;1892, Research report, 1996-08)
      Jordnagling er en metode som forsterker eksisterende grunn ved bruk av jordnagler (kamstål el.l.) som installeres i grunnen. Det som skiller jordnagling fra armert jord er at metoden innebærer en grunnforsterkning av ...
    • Støttekonstruksjoner. Sk.kurs 4.-5. juni 1997 

      Braaten, Anne (Intern rapport;2242, Research report, 2001)
      Rapporten er en samling av de innleggene som ble delt ut i forbindelse med internt kurs om støttekonstruksjoner. Temaet for kurset var støttekonstruksjoner, løsninger, bestandighet og estetikk. Innledningsvis ble det gitt ...
    • Taksering av eksisterende veg: bæreevnemessige egenskaper (NET-prosjekt) 

      Reinslett, E.; Lampinen, A. (Intern rapport;1049, Research report, 1982-10)
      En stor del av vårt vegnett består av gamle veger, hvor vi har liten eller ingen kjennskap til oppbygning og forhistorie. Ofte er det vanskelig å vurdere vegens strukturelle og funksjonelle egenskaper (bæreevne, spårdybde, ...