Blar i Brage - Statens vegvesen på tittel
Viser treff 594-613 av 3135
-
Elgprosjektet i Akershus - Delrapport 2 : Effekter av inngjerdede traffikårer på forflytning og arealbruk hos elg
(Statens vegvesens rapporter;316, Report, 2018-05-25)Denne rapport analyserer 1) betydningen av ulike faktorer på funksjonaliteten til faunapassasjer og 2) i hvilken grad inngjerdede trafikkårer hemmer elgens forflytning og arealbruk. En statistisk modell er utviklet som gir ... -
Elgprosjektet i Akershus - Kortrapport
(Statens vegvesens rapporter;102, Report, 2018-05)Elgprosjektet i Akershus har hatt som hovedformål å kartlegge hvordan faunapassasjer fungerer. Det ble samlet inn data fra 55 GPS-merket elg og 20 utvalgte faunapassasjer ble overvåket med viltkamera. Prosjektet har bidratt ... -
Elverhøy - Erfaringsrapport
(Statens vegvesen rapporter;971, Report, 2024-04)Denne rapporten er utarbeidet i forbindelse med et FoU-arbeid for å utvikle en automatisert produksjonsprosess for bygging av stålbruer basert på laser- og laserhybridsveising. Målet med dette arbeidet er å vise at ... -
En ny modell for forskyvning av reisetidspunkt i regionale transportmodeller
(TØI rapport;1727/2019, Report, 2019-10) -
En reanalyse av skadde syklister i Oslo 2014 basert på data fra Oslo skadelegevakt
(COWI rapport;A085603 003, Report, 2017-02-15)I 2014 samlet Oslo Skadelegevakt opplysninger om syklister som besøkte legevakten med skader etter trafikkulykker. På oppdrag fra Helsedirektoratet og Vegdirektoratet utarbeidet skadelegevakten i 2015 en rapport med ... -
Endring av fartsgrenser : en før- og etteranalyse av fartsgrenseendring fra 100 km/t til 110 km/t
(Statens vegvesens rapporter;285, Report, 2019-07)Undersøkelsen viser at farten øker når fartsgrensen settes opp fra 110 km/t til 110 km/t. Den registrerte fartsøkningen er noe mindre enn det en kunne forvente fra tidligere erfaringer. Samlet øker farten med 2,5 km/t når ... -
Endring av fartsgrenser i 2001 : virkning på fart, ulykker og skader
(TS 2007:12;TS-rapport / Vegdirektoratert, Others, 2007) -
Energibesparende vegbelysning : Etatsprogram Lavere energiforbruk i Statens vegvesen (LEIV), 2013-2017
(Statens vegvesens rapporter;646, Report, 2016-08)Statens vegvesen bruker mye energi. Både gjennom strøm og fossilt brennstoff. Statens vegvesen har derfor satt i gang et etatsprogram som heter «Lavere energiforbruk i Statens vegvesen (LEIV)». Hensikten med etatsprogrammet ... -
Energieffektiv og klimavennlig ferjedrift: etatprogram Lavere energiforbruk i Statens vegvesen (LEIV), 2013-2017
(Statens vegvesens rapporter;473, Report, 2016-01)Statens vegvesen bruker mye energi. Både gjennom strøm og fossilt brennstoff. Statens vegvesen har derfor satt i gang et etatsprogram som heter «Lavere energiforbruk i Statens vegvesen (LEIV)». Hensikten med etatsprogrammet ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D1.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;551, Report, 2016-05)Denne rapporten er den første av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med detspanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D2.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;552, Report, 2016-05)Denne rapporten er den andre av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D2.2 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;555, Report, 2016-05)Denne rapporten er den tredje av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D3.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;556, Report, 2016-05)Denne rapporten er den fjerde av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D4.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;558, Report, 2016-05)Denne rapporten er den femte av totalt seksrapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energieffektive tunneler - ENERTUN - D5.1 : Etatsprogrammet Varige konstruksjoner 2012-2015
(Statens vegvesens rapporter;559, Report, 2016-05)Denne rapporten er den siste av totalt seks rapporter fra et to-årige FoU-samarbeid Varige konstruksjoner har med det spanske engineering-selskapet Geocontrol. Samarbeidet er rettet mot utvikling av energieffektive tunneler ... -
Energy absorption capacity for fibre reinforced sprayed concrete : effect of panel production technique, fibre content and friction in round panel tests with continuous steel support (Series 8 and 9)
(Teknologirapport;2612, Research report, 2010-09-28)The test program is part of the on-going revision of The Norwegian Associations publication no. 7 (Sprayed concrete for rock support), which among others is to be harmonized with the new European regulations for determination ... -
Energy absorption capacity for fibre reinforced sprayed concrete. Effect of friction in round and square panel tests with continuous support (Series 4)
(Teknologirapport;2534, Research report, 2009-02-16)The present test program is carried out as a part of the on-going revision of the Norwegian Concrete Association's publication no. 7 (Sprayed concrete for rock support), which, among others, is to be harmonized with the ... -
Energy absorption capacity for fibre reinforced sprayed concrete. Influence of friction in round panel tests with different support and bedding conditions (Series 7)
(Teknologirapport;2575, Research report, 2009-12-08)The test program is part of the on-going revision of The Norwegian Associations publication no. 7 (Sprayed concrete for rock support), which among others is to be harmonized with the new European regulations for determination ... -
Enkle tiltak for å redusere hindringer for gående : Idekatalog
(Statens vegvesens rapporter;540, Report, 2019-08)Idékatalogen presenterer eksempler på enkle tiltak som kan iverksettes for å redusere hindringer og øke tilgjengeligheten i gangvegnettet for alle som går, sykler, triller og ruller. Rapporten fokuserer på tiltak som er ... -
Environmentally Friendly Pavements: final report
(Teknologirapport;2578, Research report, 2009-12-18)This final report presents the main results, advice and recommendations from the research and development program Environmentally Friendly Pavements run by the Norwegian Public Roads Administration (NPRA) in the period ...