Blar i Brage - Statens vegvesen på tittel
Viser treff 1022-1041 av 3135
-
Hva vil det koste å fjerne forfall knyttet til bru, ferjekai og tunnel på fylkesveger? : Resultat av kartlegging
(Statens vegvesens rapporter;76, Report, 2012-02)Det har over tid gradvis oppstått et betydelig forfall på fylkesvegnettet, sett i forhold til anbefalt standard for drift og vedlikehold. Statens vegvesen har foretatt en kartlegging av hva det vil koste å fjerne forfallet ... -
Hva vil det koste å fjerne forfallet på fylkesvegnettet? : resultat av kartlegging
(Statens vegvesens rapporter;183, Report, 2013-02-21)Det har over tid gradvis oppstått et betydelig forfall på fylkesvegnettet, sett i forhold til anbefalt standard for drift og vedlikehold. Statens vegvesen har i samråd med fylkeskommunene foretatt en kartlegging av hva det ... -
Hva vil det koste å fjerne forfallet på riksvegnettet? : Resultat av kartlegging
(Statens vegvesens rapporter;75, Report, 2012-02)Det har over tid gradvis oppstått et betydelig forfall på riksvegnettet, sett i forhold til gjeldende standard for drift og vedlikehold. Statens vegvesen har foretatt en kartlegging av hva det vil koste å fjerne forfallet ... -
Hvem eier grunnen etter nedlagt offentlig vei?
(Others, 2005)Gamle verneverdige veier og veifar kan tidligere ha vært offentlig vei som på et eller annet tidspunkt er blitt nedlagt som offentlig vei. Dersom grunnen til disse veiene fortsatt er i offentlig eie, vil det kunne lette ... -
Hvem parkerer i Markveien?
(Statens vegvesens rapporter;455, Report, 2015-12)Rapporten presenterer funn fra to undersøker av gateparkering i Markveien i Oslo. Undersøkelsene studerer hvem som benytter seg av parkeringsplassene og hvordan parkeringsplassene brukes. -
Hvilke nye kreative tiltak kan Statens vegvesen utføre innen dagens rammer for å bedre situasjonen vinterstid på E39 i Vest-Agder?
(Others, 2013)Prosjektoppgave i EPT-100 Sikkerhetsstyring av vegtrafikken. Høsten 2013. Universitetet i Stavanger. -
Hvor effektive er norske bompengeselskaper? : erfaringer fra perioden 2001-2004
(UTB-rapport / Vegdirektoratet;2007/05, Others, 2007) -
Hvor mye kan antall drepte og hardt skadde i trafikken reduseres?
(TØI rapport;1417/2015, Report, 2015-05)Det er gjort en beregning av det maksimale potensialet for å redusere antall drepte og hardt skadde i trafikken. Med eksisterende tiltak er potensialet en nedgang på ca. 55 % i antall drepte og en nedgang på ca. 40 % i ... -
Hvordan involvere innbyggerne : idehefte
(Others, 2003)Dette idéheftet er laget for å inspirere og motivere til en mer aktiv involvering av innbyggerne i kommunale beslutningsprosesser. -
Hvordan ivareta kvaliteten på hel reiseveg til og fra holdeplasser og knutepunkt, fra planfase til ferdigstilling?
(Report, 2016-02-03)For å få flere til å reise mer miljøvennlig kreves det en satsing på gående, syklende og kollektivtransporten i Norge. Prosjekt «Hel reiseveg» ser nærmere på hvordan Statens vegvesen, Region sør kan bidra til å få flere ... -
Hvordan kan brufyllinger endre strømforhold i fjorder? Vurdering av endringer i strømforholdene i forbindelse med brufyllinger i Sifjordbotn på Senja
(Statens vegvesens rapporter;290, Report, 2014-04-08)Rapporten ser på hvordan brufyllinger ved den planlagte omleggingen av veien langs Sifjorden vil påvirke strømforholdene i fjorden. Vurderingene er basert på en antagelse om at tidevannsstrømmen er den dominerende vedvarende ... -
Hvordan kan rensedammer utformes langs landeveien slik at tekniske, estetiske og økologiske hensyn blir ivaretatt.
(Master thesis, 2015)Denne masteroppgaven søker å gjøre rede for en tilnærming til utforming av rensedammer langs vei, der jeg har fokus på hvordan rensedammene kan bli en positiv opplevelse for de som passerer i bil. Det finnes mye informasjon ... -
Hvordan lykkes bedre med å nå sykkelmålene?
(Report, 2024)Statens vegvesen har bestilt enutredning omhvorfor vi i Norge ikke har nådd de nasjonale sykkelmålene og hva som må til for at vi skal nå dem. For å finne ut av det har vi studert reisevaner i Norge og Norden og gjort en ... -
Hvordan måler vi fremkommelighet? En kartlegging av fremkommelighetsindikatorer for vegtransport
(Statens vegvesens rapporter;927, Report, 2023-08)I denne rapporten går vi gjennom ulike indikatorer for fremkommelighet i vegtransporten, med utgangspunkt i biltrafikk. Vi ser på hvordan fremkommelighet kan defineres og måles i praksis, hvordan målingene blir brukt og i ... -
Hvordan se trafikksikkerhetsarbeid i lys av en modell for sikkerhetsstyring, med utgangspunkt i ITS baserte løsninger?
(Student paper, others, 2007)Målet med oppgaven er todelt. For det første ønsker vi å vise hvordan trafikksikkerhetsarbeidet kan sees i en sikkerhetsteoretisk sammenheng ved hjelp av en sikkerhetsmodell. For det andre ønsker vi å belyse hvordan ulike ... -
Hvorfor har ikke Operatunnelen flomberedskap?
(Others, 2011)Prosjektoppgave i EPT-100 Sikkerhetsstyring av vegtrafikken Våren 2011 Universitet i Stavanger -
Hvorfor slutter ledere i Statens vegvesen?
(AFI-notat;14/2008, Research report, 2008-01)Foreliggende notat er et resultat av en undersøkelse blant ledere som har sluttet i Statens vegvesen (SSV). Bakgrunnen for undersøkelsen var at en studie blant ledere i SVV viste at en stor andel av lederne ikke så seg ... -
Hydraulisk testing av borehull i fjell i Grualia, Lunner kommune
(Intern rapport;2296, Research report, 2002-05-24)På grunnlag av geofysiske målinger fra helikopter og på bakken er det i regi av prosjektet "Miljø- og Samfunnstjenlige tunneler" boret 4 brønner langs tunneltraseen ved Grualia. Brønnene er fulgt opp med optisk inspeksjon ... -
Høgsfjordprosjektet. Avgassutslipp og energiforbruk ved alternative forbindelser
(Rapport / Teknisk institutt;1, Research report, 1997-05-26)I rapporten har vi beregnet utslippene og energiforbruket, ved forskjellige alternativce forbindelser over Høgsfjord. Vi har tatt med ferger, hurtigbåter og økt vegtrafikk som måtte komme med en fast forbindelse. En årlig ...