Blar i Statens vegvesen på tittel
Viser treff 1037-1056 av 3157
-
Hvordan måler vi fremkommelighet? En kartlegging av fremkommelighetsindikatorer for vegtransport
(Statens vegvesens rapporter;927, Report, 2023-08)I denne rapporten går vi gjennom ulike indikatorer for fremkommelighet i vegtransporten, med utgangspunkt i biltrafikk. Vi ser på hvordan fremkommelighet kan defineres og måles i praksis, hvordan målingene blir brukt og i ... -
Hvordan se trafikksikkerhetsarbeid i lys av en modell for sikkerhetsstyring, med utgangspunkt i ITS baserte løsninger?
(Student paper, others, 2007)Målet med oppgaven er todelt. For det første ønsker vi å vise hvordan trafikksikkerhetsarbeidet kan sees i en sikkerhetsteoretisk sammenheng ved hjelp av en sikkerhetsmodell. For det andre ønsker vi å belyse hvordan ulike ... -
Hvorfor har ikke Operatunnelen flomberedskap?
(Others, 2011)Prosjektoppgave i EPT-100 Sikkerhetsstyring av vegtrafikken Våren 2011 Universitet i Stavanger -
Hvorfor slutter ledere i Statens vegvesen?
(AFI-notat;14/2008, Research report, 2008-01)Foreliggende notat er et resultat av en undersøkelse blant ledere som har sluttet i Statens vegvesen (SSV). Bakgrunnen for undersøkelsen var at en studie blant ledere i SVV viste at en stor andel av lederne ikke så seg ... -
Hydraulisk testing av borehull i fjell i Grualia, Lunner kommune
(Intern rapport;2296, Research report, 2002-05-24)På grunnlag av geofysiske målinger fra helikopter og på bakken er det i regi av prosjektet "Miljø- og Samfunnstjenlige tunneler" boret 4 brønner langs tunneltraseen ved Grualia. Brønnene er fulgt opp med optisk inspeksjon ... -
Høgsfjordprosjektet. Avgassutslipp og energiforbruk ved alternative forbindelser
(Rapport / Teknisk institutt;1, Research report, 1997-05-26)I rapporten har vi beregnet utslippene og energiforbruket, ved forskjellige alternativce forbindelser over Høgsfjord. Vi har tatt med ferger, hurtigbåter og økt vegtrafikk som måtte komme med en fast forbindelse. En årlig ... -
Hølendalen jernbanebru. Borede peler.
(Laboratorieserien;82, Research report, 1996-10)I forbindelse med fellesprosjektet mellom NSB og Statens vegvesen Akershus mellom Rustad og Smørbekk er det i 1994 bygget ny jernbanebru over Hølendølen. Brua er i akse 3 fundamentert på 6 stk. borede peler. Denne rapporten ... -
Høyfast lettbetong, erfaringer fra bruanlegg. Gjengangerproblemer på byggeplassen.
(Intern rapport;1697, Research report, 1994-06)Rapporten inneholder Reidar Kompens innlegg om brubetong på Statens vegvesens interne kurs for kontrollingeniører og byggledere på Scandic Hotel, Bergen 28.-30. januar 1992 -
Høyrisikogrupper i vegtrafikken : Samlerapport
(VD rapport;15, Report, 2011-03)Statens vegvesen startet i 2007 opp et etatsprosjekt om høyrisikogrupper i vegtrafikken, som ble avsluttet i 2010. Prosjektet har studert følgende høyrisikogrupper: - Unge bilførere - Eldre bilførere - Motorsyklister - ... -
Identifisering av konflikter som hindrer god vareleveranse
(Norconsult rapport;5173457, Report, 2018-06-22)Rapporten er utarbeidet av Norconsult på oppdrag for Vegdirektoratet og inngår som del av forskningsprogrammet «Bylogistikk». Temaet for denne utredningen er å studere om det er konflikter mellom gode løsninger for ... -
IKT etatsstandard for Statens vegvesen : retningslinje [Håndbok R901]
(Håndbok / Statens vegvesen;R901, Book, 2014-06)Denne håndboken presenterer de IKT-standarder som er vedtatt som gjeldende standarder i Statens vegvesen. Formålet med standardene er å sikre en effektiv, enhetlig og samvirkende IKT-utnyttelse i etaten. Håndboken er ... -
IKT etatsstandarden for Statens vegvesen : retningslinjer [Håndbok 162]
(Håndbok / Statens vegvesen;162, Book, 2012)Denne håndboken presenterer de IKT-standarder som er vedtatt som gjeldende standarder i Statens vegvesen. Formålet med standardene er å sikre en effektiv, enhetlig og samvirkende IKT-utnyttelse i etaten. Håndboken er ... -
Implementering av tiltak: Hva bidrar til at de foreslåtte UAG-tiltakene blir implementert/ikke implementert og hva er årsaken til dette?
(Others, 2012)Prosjektoppgave i EPT-100 Sikkerhetsstyring av vegtrafikken. Høsten 2012. Universitetet i Stavanger. -
Improving the cost effectiveness of water sensitive road design
(Conference object, 2006)Treating stormwater at the roadside is currently not proving cost effective for the Victorian state road authority on major greenfields road projects, however other smaller more urbanised sites such as road duplication ... -
Increasing the implementation of traffic safety management systems by organisations
(TØI rapport;1664/2018, Report, 2018-10)A broad implementation of traffic safety management systems (traffic SMS) by organisations has the potential to improve road safety for employees and other road users. To inform the choice of measures for increased uptake ... -
Independent Analyses of AMC Floating Bridge BJF 2019
(Statens vegvesens rapporter;, Report, 2019-11-28)Perform independent global analyses of AMC K12 concept -
Independent Analyses of OON Floating Bridge BJF 2019
(Statens vegvesens rapporter;, Report, 2019-11-28)Perform independent global analyses of OON K12 concept -
Indikatorer for bylogistikk
(TØI rapport;1815/2021, Report, 2021-01)Byer og bylogistikk står i dag overfor mange utfordringer. En av dem er kampen om knappe arealer til transport. Antall godsleveranser til bysentrum øker og med det antall vare- og lastebiler. Det er behov for tiltak som ...