Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBorgen
dc.contributor.authorAynab
dc.contributor.authorAfeworki
dc.coverage.spatialNorgeen_US
dc.date.accessioned2023-09-25T12:41:27Z
dc.date.available2023-09-25T12:41:27Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3091810
dc.descriptionNy gang og sykkelbru i Mossekanalenen_US
dc.description.abstractI samarbeid med Statens vegvesen har vi utarbeidet et prosjektforslag til optimal plassering av en midlertidig gang og sykkelbru, samt og en ny gang og sykkelbru på Mossekanalen. Ønsket etter en ny sikker og selvstendig bru har vært stor blant befolkningen. På grunn av mye uklarhet for planløsningene i området, ønsker ikke vi, eller statens vegvesen å bygge brua før planløsningene er oppklart. Så første del i oppgaven vil omhandle vurderingen for plasseringen av en midlertidig bru. Videre i oppgaven skal vi prosjektere en ny gang og sykkelbru som senere skal erstatte den midlertidige brua. Under vurderingen av den optimale plasseringen har vi tatt for oss hvor brua har størst nytte, med tanke på om folk vil bruke den eller bare fortsetter å benytte seg av den eksisterende brua. Det blir også skrevet om ulike fordeler og ulemper med hvert forslag til optimal plassering. Målet med denne delen av oppgaven er å finne optimale plasseringen, og se bort fra estetikken. Reguleringsplanene for den nye togstasjonen i Moss har vært svært aktuelle for prosjekteringen av den nye gang og sykkelbrua. I oppgaven har det blitt foretatt nye vurderinger som vi har diskutert. Dette var med på å bestemme plassering for den nye brua. Målet med denne delen av besvarelsen er å finne optimal plassering, og samtidig se på estetikken av brua slik at den passer inn i miljøet rundt. Kort oppsummert vil den optimale plasseringen for den midlertidige brua ligge rett ved siden av den eksisterende. Vi mener at brua vil ha størst nytte på denne plasseringen sammenlignet med de to andre alternativene. Den nye gang og sykkelbrua vil plasseres nærmere Bastøfergen, fordi vi tenker at brua vil ha størst nytte for fremtidige planer.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.titleNy gang og sykkelbru i Mossekanalenen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber108en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal