Vis enkel innførsel

dc.contributor.advisorKobberstad
dc.contributor.authorOumboune
dc.coverage.spatialNorgeen_US
dc.date.accessioned2023-09-25T11:46:43Z
dc.date.available2023-09-25T11:46:43Z
dc.date.issued2015-05
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/3091765
dc.descriptionDEKKESTYRINGSSYSTEM 2010, SKADEUTVIKLING OG DEKKELEVETID PÅ NORSKE VEGERen_US
dc.description.abstractDet norske vegnettet er utsatt for varierte påkjenninger (klimatiske og mekaniske). Statens Vegvesen (SVV) har siden slutten av 1980-årene hatt en regelmessig og systematisk registrering av dekketilstanden på riks- og fylkesvegnettet. Norge ligger i verdenstoppen når det gjelder innsamling, lagring og bruk av data om vegens tilstand. NVDB er databanken hvor innsamlete data blir lagret. Fra 2005 til 2014 ble dekkelevetiden økt med 20 %. Dette kan skyldes god proporsjonering og sammensetning av asfaltmassen, bedre kjøretøyteknologi og tettere samarbeid mellom SVV/byggherren og entreprenøren. Men, manglende bevilgninger kan sette det norske vegnettet i fare, og føre til dilemmaet om pengene skal brukes til utbedring av flest mulig veier eller om det skal satses på grundig vedlikehold av et mindre antall veistrekninger.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherStatens vegvesenen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSkadeutviklingen_US
dc.subjectdekkelevetid på norske vegeren_US
dc.titleDEKKESTYRINGSSYSTEM 2010, SKADEUTVIKLING OG DEKKELEVETID PÅ NORSKE VEGERen_US
dc.typeBachelor thesisen_US
dc.source.pagenumber120en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internasjonal