Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorPhillips, Ross
dc.contributor.authorBjørnskau, Torkel
dc.contributor.authorHagman, Rolf
dc.coverage.spatialNorway, Osloen_US
dc.date.accessioned2020-11-04T13:41:25Z
dc.date.available2020-11-04T13:41:25Z
dc.date.issued2007-12
dc.identifier.isbn978-82-480-0838-5
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2686413
dc.description.abstractRegistreringer av vikesituasjoner og konflikter mellom bilister og syklister i krysset Sørkedalsveien/Morgedalsvegen ble gjennomført høsten 2007. Registreringene ble gjort på samme måte som i 1997 og 2001 for å undersøke endringer i konflikt- og vikemønster. Resultatene viser at konfliktandelen er ytterligere redusert fra 2001, og dermed at trafikantene lærer av erfaring. Resultatene viser imidlertid også at reduksjonen i konfliktandel varierer mellom situasjoner, noe som tyder på at trafikantene ikke fullt ut klarer å lære håndtere situasjoner som innebærer stor kognitiv belastning. Vikemønsteret viser at bilistene som regel viker, men at dette også varierer mellom situasjoner.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;934/2007
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectSykkelen_US
dc.subjectSamspillen_US
dc.subjectKonflikten_US
dc.subjectSykkelvegen_US
dc.subjectT-kryssen_US
dc.subjectTrafikksikkerheten_US
dc.titleSamspill i Sørkedalsveien - 6 år etteren_US
dc.title.alternativeInterplay in Sørkedalsveien – 6 years onen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk Institutten_US
dc.source.pagenumber19en_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

  • Miljøvennlig bytransport - FoU-program (2007-2011) [22]
    Målet med FoU-programmet var å øke kompetansen på miljøvennlig bytransport både i Statens vegvesen og i samfunnet som helhet, og på den måten bidra til mer miljøvennlig transport i byer og tettsteder.

Vis enkel innførsel

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Med mindre annet er angitt, så er denne innførselen lisensiert som Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal