Show simple item record

dc.contributor.authorWeber, Christian
dc.contributor.authorAmundsen, Astrid Helene
dc.coverage.spatialNorwayen_US
dc.date.accessioned2020-10-21T09:56:42Z
dc.date.available2020-10-21T09:56:42Z
dc.date.issued2016-03
dc.identifier.isbn978-82-480-1699-1
dc.identifier.issn0808-1190
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2684124
dc.description.abstractHVO (Hydrotreated Vegetable Oil) har den fordelen at den kan blandes inn i fossil diesel i ulike andeler, og at dagens infrastruktur for fossil diesel kan benyttes. Hvor stor klimapåvirkningen av HVO er, vil være avhengig av hvilke råvarer som benyttes til å produsere drivstoffet, og hvor råvaren er produsert. I verste fall kan HVO gi et høyere klimabidrag enn konvensjonell diesel. For tunge Euro IV kjøretøy er det rensesystemet som bestemmer utslippet av NOx og PM. Det forventes derfor at utslippet vil være på linje med det fra fossil diesel.en_US
dc.description.sponsorshipStatens vegvesenen_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherTØI Transportøkonomisk institutten_US
dc.relation.ispartofseriesTØI rapport;1475/2016
dc.rightsAttribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/deed.no*
dc.subjectKjøretøyen_US
dc.subjectNOxen_US
dc.subjectPMen_US
dc.subjectUtslippen_US
dc.titleFornybare drivstoffer – Fornybar diesel: HVOen_US
dc.title.alternativeRenewable fuels - renewable diesel fuel: HVOen_US
dc.typeReporten_US
dc.rights.holderTransportøkonomisk institutten_US
dc.source.pagenumber14en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NoDerivatives 4.0 Internasjonal