• Helhetlig inspeksjon av transportanlegg i by 

      Sørensen, Michael W. J.; Hanssen, Jan U. (TØI rapport;1163/2011, Report, 2011-09)
      Formålet har vært å vurdere om det vil være hensiktsmessig å utvikle en metode for helhetlig inspeksjon av transportanlegg i by og komme med innspill til en slik metode. Vi mener det vil være en fordel å supplere de ...
    • Midtstilt sykkelfelt i Oslo - Effekt på syklisters sikkerhet, trygghet og atferd 

      Wøhlk Jæger Sørensen, Michael (TØI rapport;1095/2010, Report, 2010-09)
      Formålet har vært å undersøke om midtstilt sykkelfelt forbedrer forholdene for syklistene i bykryss og vurdere om tiltaket bør tas med som en mulig løsning i relevante norske håndbøker. Prosjektet omfatter studier av ...
    • Oppmerkingstiltak for sykler i bykryss 

      Sørensen, Michael W. J. (TØI rapport;1068/2010, Report, 2010-04)
      Formålet har vært å sammenfatte utenlandske effektstudier av seks oppmerkingstiltak for sykler i bykryss og et for fotgjengere med hensyn til tiltakenes effekt på sikkerhet, trygghet, mobilitet, atferd og holdninger. ...
    • Samspill i Sørkedalsveien - 6 år etter 

      Phillips, Ross; Bjørnskau, Torkel; Hagman, Rolf (TØI rapport;934/2007, Report, 2007-12)
      Registreringer av vikesituasjoner og konflikter mellom bilister og syklister i krysset Sørkedalsveien/Morgedalsvegen ble gjennomført høsten 2007. Registreringene ble gjort på samme måte som i 1997 og 2001 for å undersøke ...
    • Tiltak for fotgjengere og kollektivtrafikk i bykryss 

      Sørensen, Michael Wøhik Jæger; Loftsgarden, Tanja (TØI rapport;1108/2010, Report, 2010-11)
      Norske og utenlandske effektstudier og erfaringer med ni fotgjenger- og syv kollektivtrafikktiltak i bykryss samt shared space (samruktsområde) er innsamlet og sammenfattet. Gangfelt forbedrer fotgjengers fremkommelighet ...
    • Veger med inntrukken kantlinje utenfor tettbygd strøk: Tiltak for syklister og gående? 

      Erke, Alena; Sørensen, Michael (TØI rapport;961/2008, Report, 2008-05)
      2-minus-1-veger er tidligere 2-feltsveger utenfor tettbygd strøk, hvor kantlinjen blir innflyttet og midtlinjen fjernet. Et av formålene er å bedre tilrettelegge for syklister og gående på lite trafikkerte veger ved å gi ...