Blar i Statens vegvesen på forfatter "Norem"
-
Effectiveness of Debris Flow Breakers
Laache (Master thesis, 2016-06)My Master thesis was completed with great contributions from skilled professionals from the Norwegian University of Sicence and Technology and from the Norwegian Public Roads Administration. Special acknowledgment is given ... -
Erfaringar med lukka dreneringsanlegg for vegar utanfor tettbygde strøk
Kvalsvik (Master thesis, 2015-06)Masteroppgåva tek for seg 7 ulike vegar med lukka drenering i to ulike klimasoner. Oppgåva har tatt for seg erfaringar knytt til lukka drenering på desse vegane. Vegstrekningane har blitt undersøkt gjennom synfaring og ... -
Modellforsøk for ulik bruk av ledevoller og bruåpninger i forbindelse med bru over skredløp
Spørck (Master thesis, 2013-05)Ekstrakt: Når en benytter bru som sikringstiltak mot snøskred der snømasser skal føres under brua må en dimensjonere ledevoller i forkant av brua på en slik måte at skredmassene føres under brua og ikke skylles opp over ... -
PHYSICAL MODEL TESTS OF INTAKE DESIGN
Gotvassli (Master thesis, 2013-05)As there are no detailed guidelines on how to design culverts including sediments and debris, a laboratory model was made to find solutions to how sediments deposit in front of the culvert and how this affects the capacity. ... -
Utforming av innløpsområdet til stikkrenner for å hindre gjenfylling under intense nedbørsperioder
Amundsen (Master thesis, 2005-05)Hensikten med oppgaven er å komme fram til gode utforminger for innløpsområdet til stikkrenner for å hindre gjentetting av disse. Oppgaven omfatter et innledende kapittel der teorien rundt erosjon, massetransport og ...